Skip to main content
αμφιθεατρο
     
15:00 έως 17:00
3η διαδικτυακή συνάντηση

Εφαρμόζοντας τεχνικές της φιλοσοφίας με παιδιά σε ένα αμφιθέατρο με φοιτητές

Εισηγήτρια: Σοφία Νικολιδάκη

Περίληψη: Η φιλοσοφία για/με παιδιά είναι μια μορφή εφαρμοσμένης φιλοσοφίας στην σχολική τάξη που εισήγαγε πρώτος ο Matthew Lipman, υπογραμμίζοντας τη συμβολή της στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, στην ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ των παιδιών και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης (Lipman, 2003). Ο Gareth Matthews, επίσης φιλόσοφος, έδωσε μεγάλη σημασία στο φιλοσοφείν με τα παιδιά (1982; 2023) ενώ ο Philip Cam (2020) έχει ασχοληθεί εκτενώς με τα είδη των ερωτήσεων. Τι μπορούμε να μάθουμε από τα παιδιά το οποίο να έχει εφαρμογή σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο; Πόσο σημαντική είναι η τέχνη των ερωτήσεων; Τι χώρο έχει ο θαυμασμός, η απορία και ο αναστοχασμός σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο και πώς μπορούν να λειτουργήσουν ως κίνητρο περαιτέρω αυτόνομης και συνεργατικής μάθησης των φοιτητών; Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν τεχνικές μέσα από τη φιλοσοφία με παιδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην πράξη και προσεγγίζουν τα παραπάνω ερωτήματα.

PTPE department, Type of participation
Members of department