Skip to main content
Ψυχολογική ανάπτυξη και αγωγή του μικρού παιδιού
     
09:00 - 17:00
Πανεπιστημιούπολη Γάλλου

Ψυχολογική ανάπτυξη και αγωγή του μικρού παιδιού

Περιγραφή/Στόχοι

Πρόεδρος της Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής ήταν ο Αλέξανδρος Κακαβούλης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης.

Σ’ αυτό το Συνέδριο συμμετείχαν με εισήγηση κυρίως μέλη του Τμήματος. Τα πρακτικά δημοσιεύτηκαν σε αυτοτελή τόμο το 1996. Στην εναρκτήρια προσφώνηση ο τότε Πρόεδρος του Τμήματος Γεώργιος Κρασανάκης ξεκίνησε λέγοντας: «Το Συνέδριο που αρχίζει σήμερα είναι το πρώτο που οργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ο μικρός αριθμός των διδασκόντων και η έλλειψη υλικοτεχνικής υποστήριξης δεν μας επέτρεψαν μέχρι σήμερα την πραγματοποίηση άλλου συνεδρίου, σε επίπεδο τοπικό ή και πανελλήνιο. Ωστόσο, έπρεπε κάτι να προσφέρουμε στον τόπο και μάλιστα στους λειτουργούς της Προσχολικής Αγωγής της Κρήτης. Γι’ αυτό και δώσαμε στο συνέδριο αυτό τοπικό χαρακτήρα.»

Οι ανακοινώσεις - όπως δημοσιεύτηκαν στον τόμο των Πρακτικών - έχουν ως εξής:

1. Γεώργιος Κρασανάκης, Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Πώς αντιλαμβάνεται την έννοια του χρόνου το παιδί της προσχολικής ηλικίας", σελ. 7-16.

2. Παναγιώτης Γεωργούσης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κριτήρια (τεστ) αξιολόγησης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας", σελ. 17-30.

3. Αλέξανδρος Κακαβούλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Σεξουαλική ανάπτυξη και αγωγή (Ερευνητική προσέγγιση)", σελ. 31-49.

4. Κωνσταντίνος Κορώσης, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Η διαδικασία της κοινωνικοποίησης ανάλογα με το φύλο στο οικογενειακό περιβάλλον", σελ. 50-65.

5. Ηλίας Μετοχιανάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Χαρακτηριστικά προβλήματα του ελληνικού νηπιαγωγείου (Έρευνα)", σελ. 66-79.

6. Ειρήνη Γενειατάκη, Σύμβουλος προσχολικής αγωγής - Ευαγγελία Κούρτη, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης - Δ. Τερζάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης - Θ. Σταματόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου - Στ. Αρβανίτης, Επίνουρος Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου: "Οι πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο (Εμπειρική έρευνα για τα προβλήματα ένταξης και τις τεχνικές εξομάλυνσης)", σελ. 80-92.

7. Κώστας Ζαχαρενάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Συγκριτική θεώρηση της θεσμοθετημένης προσχολικής αγωγής και φροντίδας στις 12 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης", σελ. 93-120.

8. Ζωή Μουρούτη-Γκενάκου, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Τα αδιέξοδα της σύγχρονης αγωγής  - το μικρό παιδί και το λογοτεχνικό κείμενο", σελ. 121-139.

9. Ελένη Δράγαση, Ειδική Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: "Καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης των νηπίων", σελ. 140-147.

10. Γεώργιος Μαυροειδής, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Τα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο (Θεωρητική προσέγγιση)", σελ. 148-156.

11. Ελένη Δράγαση, Ειδική Πάρεδρος ΠαιδαγωγικούΙνστιτούτου: "Τα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο", σελ. 157-163.

12. Αλέξανδρος Κόφφας, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών στο νηπιαγωγείο", σελ. 164-175.

13. Σοφία Φραγκούλη - Μαριάννα Κανδεράκη - Μαρία Νοΐδου - Μαρία Κυβερνητάκη - Νίκη Δεληκανάκη - Παγώνα Φωτάκη, Νηπιαγωγοί: "Χώρος και χρόνος στο παιδικό παραμύθι", σελ. 176-183.

14. Ερατώ Παλαιολόγου, Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κινούμαι, δημιουργώ και μαθαίνω", σελ. 184.