Early Childhood Education
-
Ampartzaki, M., Kalogiannakis, M., & Papadakis, S , Deepening Our Knowledge about Sustainability Education in the Early Years: Lessons from a Water Project , Education Sciences , 2021 , 11(6) : 251 - 266
-
Laskaris, D., Heretakis, E., Kalogiannakis, M. & Ampartzaki, M. , Critical reflections on introducing e-learning within a blended education context , International Journal of Technology Enhanced Learning , 2019 , 11(4) : 413 - 440
-
Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., Papadakis, S., & Skaraki, E. , Teaching natural science concepts to young children with mobile devices and hands-on activities. A case study , International Journal of Teaching and Case Studies , 2018 , 9(2) : 171 - 183
-
Ampartzaki, M. & Kalogiannakis, M. , Astronomy in Early Childhood Education: A Concept-Based Approach , Early Childhood Education Journal , 2016 , 44 : 169 - 179
-
Markodimitraki, M., Kypriotaki, M., Ampartzaki, M., & Manolitsis, G. , Effects of context and facial expression on imitation tasks in preschool children with autism , Early Child Development and Care , 2013 , 183:9 : 1276 - 1292
-
Ampartzaki, M., Kypriotaki, M., Voreadou, C., Antonia Dardioti, A., & Stathi, I. , Communities of practice and participatory action research: the formation of a synergy for the development of museum programmes for early childhood , Educational Action Research , 2013 , 21:1 : 4 - 27
-
Ampartzaki, M. , The Vygotskian definition of musical play: A collective and comprehensive interpretation of young children's music making , The Finnish Journal of Music Education , 1999 , 4(1) : 59 - 73
-
Patelarou, A., Zourmpakis, A.-I., Menšíková, M., Ljubišić, N. B., Ampartzaki, M., Sifaki, E., Papadourakis, G. M., Papadakis, S. E., Kalogiannakis, M., & Patelarou, E. , Teaching and learning in the content of International Mobility: An overview of the existing evidence , Advances in Mobile Learning Educational Research , 2022 , 2(2) : 427 - 434
-
Kalogiannakis, M., Zourmpakis, A. I., Menšíková, M., Lategan, F., Patelarou, A., Patelarou, E., Ljubišić, N. B., Ampartzaki, M., Sifaki, E., Papadourakis, G., & Gonianakis, E. , Use of an e-toolkit in the development of digital competencies in Weeks of International Teaching , Advances in Mobile Learning Educational Research , 2023 , 3(1) : 702 - 717
-
Patelarou, E., Trivli, A., Đorđević, V., Papadakis, S. E., Papadourakis, G. M., Zourmpakis, A. I., Ampartzaki, M., Menšíková, M., Ljubišić, N. B., Kalogiannakis, M., Patelarou, A. , Core competencies for international mobility for teachers and students in higher education , Population Medicine , 2023 , 5(August), 20
-
Arıcı, E. Y., Ampartzaki, M., Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. , Teachers’ Perceptions of Musical Activities in Early Childhood Education: A focus on examples from Türkiye , Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2023 , (21), Article 21
-
Avgitidou, S., Karadimitriou, K., Ampartzaki, M., Sidiropoulou, C., & Kampeza, M. , University Teaching as a Site for Professional Learning of Teacher Educators: The Role of Collaborative Inquiry and Reflection within a Professional Learning Community , Education Sciences , 2024 , 14(2), Article 2 : 207 -
-
Ampartzaki, M., Chatzoglidou, S., Kalogiannakis, M., Tassis, K., Pavlidou, V., Christidis, K., & Eleftherakis, G. , Training Professional Kindergarten Teachers and Preservice Kindergarten Teachers in Astronomy Education: The Challenges of the ABATAC Project , European Journal of Education and Pedagogy , 2024 , 5(2), Article 2
-
Ampartzaki M, Tassis K, Kalogiannakis M, Pavlidou V, Christidis K, Chatzoglidou S, Eleftherakis G. , Assessing the Initial Outcomes of a Blended Learning Course for Teachers Facilitating Astronomy Activities for Young Children , Education Sciences , 2024 , 14(6) : 606 -
-
Orfanakis, V., Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., & Vassilakis, K. , Digital Student Conference Platform Implementation: The case study of the “Research Project” course , Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία , 2016 , 12(2) : 5 - 22
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Η σημασία της βιωματικής και βιογραφικής εμπειρίας στα διαπολιτισμικά προγράμματα προσχολικής αγωγής , Παιδαγωγικός Λόγος , 2004 , 1, 2, 3 : 131 - 146
-
Χατζογλίδου, Σ., Αμπαρτζάκη, Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Εξ αποστάσεως Διδασκαλία του Φαινομένου της Βύθισης/Πλεύσης στο Νηπιαγωγείο Μέσω της Διερευνητικής Μάθησης την Εποχή του Covid-19 , Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη, , 2021 , 81 : 81 - 96
-
Αμπαρτζάκη Μαρία, Χατζογλίδου Σοφία, Καλογιαννάκης Μιχαήλ, Voicu Delia Camelia, Yilmaz Dogan Zuhal , Η Προσέγγιση STEAM στην Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση: Διαπιστώσεις από Έρευνα σε Έξι Χώρες , Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη , 2023 , 89-90 : 10 - 30
-
Χατζογλίδου, Σ., Αμπαρτζάκη, Μ., Καλογιαννάκης, Μ., Τάσσης, Κ., Παυλίδου, Β. , Επιμόρφωση νηπιαγωγών και φοιτητών/φοιτητριών προσχολικής εκπαίδευσης σε θέματα αστρονομίας: Η περίπτωση του προγράμματος ABATAC , Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη , 2023 , 89-90 : 60 - 79
-
Αυγητίδου Σ., Λυκομήτρου Σ., Αλεξίου Β., Μπιρμπίλη Μ., Αμπαρτζάκη Μ., Καμπεζά Μ., Βέλκου Κ., & Θεοδοσίου Σ. , Ενίσχυση των συμμετοχικών πρακτικών στην προσχολική εκπαίδευση: Μετασχηματίζοντας την ερευνητική γνώση σε εκπαιδευτικό υλικό , Έρευνα στην Εκπαίδευση , 2024 , 13(1) : 111 - 124
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Μετασχηματιστική αγωγή και εκπαίδευση για την κοινωνική βιωσιμότητα (Εισαγωγή στην Ελληνική Έκδοση) , 2020 , Διαμορφώνοντας την Προσχολική Ηλικία , Glenda Mac Naughton , Πεδίο , Αθήνα : 9 - 13
-
Κληρονόμου, Φ., Αμπαρτζάκη, Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη βυθισμένη πόλη του Ασωπού - Έρευνα δράσης για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προγράμματος "Water Ecoculture" , 2018 , Διδάσκοντας Φυσικες Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Προοπτικές , Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.) , Gutenberg , Αθήνα : 59 - 75
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Οικονομίδης, Β. & Χλαπάνα, Ε. , Απόψεις των φοιτητών για τον σκοπό και την ωφελιμότητα της Πρακτικής Άσκησης , 2013 , Η πρακτική άκσηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις , Ανδρούσου, Α. & Αυγητίδου, Σ. (Επιμ.) , Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων , Αθήνα : 225 - 256
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Λιναρδάκης, Μ. , Απόψεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών για την εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. Θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 37 - 98
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Γκατζιανίδου, Μ. , Οι προβολές της προσωπικής θεωρίας στην εκπαιδευτική πρακτική: διερευνώντας την ανάπτυξη σχεδίων εργασίας μέσα στο πλαίσιο μιας προσωποκεντρικής έρευνας δράσης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης: θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 99 - 145
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Από τις "100 γλώσσες των παιδιών" στη Ζώνη της Επικείμενης Μουσικής Ανάπτυξης: Πώς το Μουσικό Παιχνίδι των παιδιών μπορεί ν' αναπτυχθεί στα πλαίσια μιας παιδοκεντρικής προσέγγισης της διδασκαλίας και μάθησης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης: θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 165 - 192
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Σκορδύλη, Μ., & Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. , Γνώση και κατανόηση: Αναπτυξιακά κατάλληλες διαδικασίες σ' ένα σχέδιο εργασίας με θέμα "τα πουλιά" , 2011 , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 255 - 299
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Λιναρδάκης, Μ. , Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας στην εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης με αφετηρία τις υπάρχουσες αντιλήψεις και πρακτικές τους , 2011 , Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικών: Θεωρητικές και Ερευνητικές Προσεγγίσεις , Β. Οικονομίδης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 1069 - 1085
-
Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Η συμμετοχική έρευνα δράσης ως διαδικασία - Ένα παράδειγμα στο πλαίσιο της εφαρμογής του ΔΕΠΠΣ στο νηπιαγωγείο , 2011 , Β. Οικονομίδης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 821 - 831
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Κυπριωτάκη, Μ. , Η διαφοροποίηση των μαθησιακών εμπειριών στο κοινό νηπιαγωγείο για την ενσωμάτωση παιδιών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση , 2010 , Πρώιμη παρέμβαση: Διεπιστημονική θεώρηση , Στο Α. Κορνιλάκη, Μ. Κυπριωτάκη & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 205 - 232
-
Τρούλη, Κ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Από το κινητικό παιχνίδι στην ανάγνωση , 2009 , Αναδυόμενος Γραμματισμός: Έρευνα και Εφαρμογές , Ε. Τάφα και Γ. Μανωλίτση (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 305 - 317
-
Ampartzaki, M. & Kalogiannakis, M. , Pedagogy, Learning, and Creativity , 2023 , IntechOpen , IntechOpen , London
-
Σταυρουλάκη, Ά., Αμπαρτζάκη, Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Διερευνητική μάθηση και τέχνη στο μάθημα των Φυσικών Ε΄ Τάξης Δημοτικού , 2020 , Σπ. Πανταζής, κ.ά. (Επιμ.) , ΙΑΚΕ , Ηράκλειο , Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου, "Επικοινωνία, πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση στην ύστερη νεωτερικότητα" : 644 - 651
-
Καλλιγιαννάκη Δ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Η ολική γλώσσα ως πλαίσιο διδακτικής της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών – Μία διδακτική πρόταση για τη διεπιστημονική επεξεργασία των πολλαπλών σημειωτικών τρόπων. , 2019 , Πανταζής, Σ. Χ., Μαράκη, Ε. Π., Στριλιγκάς, Γ. Ε., Μπελαδάκης, Ε. Δ., Τζωρτζάκης, Ι. Α., Αρβανίτης, Χ. Ε., Ψαλτάκη, Ε. Ε.,, & Ντρουμπογιάννης, Χ. Σ. (Επιμ.) , ΙΑΚΕ , Ηράκλειο - Κρήτης , Η διεπιστημονικότητα ως γνωστική, εκπαιδευτική και κοινωνική πρόκληση, Πρακτικά 5ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, 5-7 Απριλίου 2019 : 411 - 419
-
Ossiannilsson, E., Ampartzaki, M., Kalogiannakis, M., & Mazohl, P. , The VTT-BOX, Pedagogical and quality considerations , 2019 , Chad, L. H., Zvacek, S., & Uhomoibhi (Eds) , SCITEPRESS , Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education, Volume 1: CSEDU : 654 - 659
-
Ampartzaki, M., Stavroulaki, A., Kalogiannakis, M., Giannakou, V., & Gerakianakis, N. , Art in science Education: Building sustainable motivation and value paradigm for life through MOV-UP , 2019 , Conference Proceedings , Policies, Practices and Qualifications in Early Childhood Education, MOV-UP International Conference : 18 - 27
-
Mazohl, P., Ossiannilsson, E., Makl, H., Ampartzaki, M., & Kalogiannakis, M. , Virtual Teachers’ Toolbox – An innovative tool to assist the creation of high quality open distance learning courses , 2018 , McLaren, B, Reilly, R., Zvacek, S. & Uhomoibhi (Eds) , SCITEPRESS , Proceedings of the 10th International Conference on Computer Supported Education, Volume 2: BLQE : 555 - 560
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Αρβανίτη, Μ., Μανδαλενάκη, Α. & Καλογιαννάκης, Μ. , Η διδασκαλία των εννοιών του μακρόκοσμου σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας , 2017 , Καλλογιαννάκης, Μ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης , Ρέθυμνο , Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές : 220 - 229
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Μανδαλενάκη, Α., Αρβανίτη, Μ. & Καλογιαννάκης, Μ. , WaterEcoculture: Συνεργατική Mάθηση μέσα από Συνεργατική Διερεύνηση , 2017 , Καλογιαννάκης, Μ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης , Ρέθυμνο , Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές : 249 - 255
-
Καλογιαννάκης, Μ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Εξ αποστάσεως διδασκαλία θεμάτων αστρονομίας στην προσχολική εκπαίδευση: η περίπτωση του ΗΛΕΜΑ , 2015 , Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου, Γ. Μανούσου, Μ. Νιάρη, Τ. Χαρτοφύλακα & Σ. Παπαδημητρίου (Επιμ.) , Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης - Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης , Αθήνα , Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Καινοτομία & Έρευνα (ICODL 2015) : 27 - 35
-
Mylonakis, M., Arapi, P., Moumoutzis, N., Christodoulakis, S., & Ampartzaki, M. , Octopus: A collaborative environment supporting the development of effective instructional design , 2013 , IEEE Xplore , IEEE Xplore , Lodz , Second International Conference on E-learning and E-technologies in Education (ICEEE) : 260 - 265
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Μακράτζη, Α. , Εργαστηριακή διδασκαλία φοιτητών/φοιτητριών Προσχολικής Εκπαίδευσης για μια παιδοκεντρική - προσωποκεντρική αγωγή , 2012 , ICPS, Κατσαούνη Κ., Κηπιώτη, Α., Δελαπόρτα, Α. , Κοντύλι , Αθήνα , Προσωποκεντρική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία σήμερα: Διαδρομή και προκλήσεις. Επιστημονικές εργασίες και πρακτικά : 207 - 213
-
Ampartzaki, M. & Kassotaki-Psaroudaki, P. , Critical friendships for professional development in the process of a participatory action research proejct , 2011 , Subhi-Yamin, T. , ICIE , Ulm - Germany , Excellence in Education 2009-2010: Leading minds creating the future/research - strategic planning - development. proceedings of the Annual Conference of the International Centre for Innovation in Education (ICIE) held in Ulm-Germany (August 24-27,2009); : 511 - 529
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Γωνιωτάκη, Α., Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. & Σκορδύλη, Μ. , Πληροφορούμαι και πληροφορώ: Διαθεματική εργασία και βιβλία γνώσεων στις φυσικές επιστήμες , 2010 , Πλακίτση, Κ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Επιστήμη και Κοινωνία: οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο : 230 - 245
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Η υλοποίηση της διαπολιτισμικής αγωγής διαμέσου της διαθεματικότητας , 2007 , Καψάλης, Γ. Δ. & Κατσίκης, Α. Ν. , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας : 1145 - 1154
-
Τρούλη, Κ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Το παιχνίδι του αυτιστικού παιδιού: Μελέτη περίπτωσης , 2007 , Καψάλης, Γ. Δ. & Κατσίκης, Α. Ν. , Σχολή Επισημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας : 1297 - 1303
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Καλλιέργεια δεξιοτήτων και γνώσεων γραμματισμού με τη χρήση εφαρμογών για κινητές συσκευές: Ένα παράδειγμα κονστρουκτιβιστικής προσέγγισης ιστορικών γεγονότων στο νηπιαγωγείο , 2021 , ΕΕΓΓ, Τεύχος 39 , Αθήνα : 3 - 8
-
Glenda Mac Naughton , Επιστημονική επιμέλεια: Διαμορφώνοντας την προσχολική ηλικία , 2020 , Πεδίο , Αθήνα
-
Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης , 2011 , Πεδίο , Αθήνα
-
Kalogiannakis, M Ampartzaki, M (Eds) , Advances in Research in STEM Education , 2023 , IntechOpen , London
-
Ampartzaki, M. Kalogiannakis, M. (Eds) , Early Childhood Education - Innovative Approaches in the Post-modern Era , 2023 , IntechOpen , London
-
Next Generation Science Standards through STEAM – NGSS
, Erasmus+ Agreement n° 2020-1-TR01-KA201-094463
, 01/2021
- 06/2023
See More...
STEM+Arts is an educational approach to learning that uses Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics as access points for guiding student inquiry, dialogue, and
critical thinking and the acquisition of these competences. STEM education is attractive and more effective when linked to economic, environmental and social challenges or to arts
and design, demonstrating its relevance to daily life (EC Communication 2017 School development and excellent teaching for a great start in life).The project aims to promote
STEM+Arts in early education through the novel approach that will focus on Social and Emotional Learning concept (SEL), integrated with interactive approaches (e.g. drama, gamified
learning, puppets, physical education etc.), involving social and emotional skills as well as cognitive skills. The main focus will be on the following four skills, communication, critical
thinking, collaboration, creativity. Acquisition of the four skills mentioned above will help to remove emotional and conceptual barriers to science learning in early education, so that
learners will feel confident to approach the subject in their later schooling.NGSS meets the school priority as it aims to develop an innovative teacher training course and teacher led
resources that will define and promote the acquisition of the necessary professional skills and key competences of teachers and educators to effectively teach and expose STEM+Arts
concepts to young children at primary school, with a focus on girls. The project will offer an effective assessment model for teachers to measure the behavioural change among their
pupils and the achieved impact on reducing girls’ underachievement in STEM. Furthermore, the integrated design of the Good Practices (GPs) each complimenting each other,
developed and tested across the 7 partners in 6 partner countries will ensure alignment with curriculum standards in early childhood education at national level and make teaching
practices in STEM+Arts more relevant to both teachers and their students in 21st century education using real world application and solving societal challenges.The secondary goals of
the project will include:
- Promote a gender unbiased approach to STEM education;
- Increase the environmental awareness and sensitivity of young learners;
- Promote transnational cooperation around the above topics
The project will meet the secondary goals by developing innovative and interdisciplinary methods to promote STEM+Arts literacy with a focus on young girls targeting primary
education.
The project aims to show that gender is not a performance indicator for some subjects or for others, but a disparity may be created by gaps and differences in the educational system
and in environments that hinder accessibility (O1). The project’ activities will develop critical thinking in pupils, a key area for STEM+Arts literacy. Reducing the disparities in results for
young girls in STEM and the increased access to digital resources and teaching practices will strengthen and build connections and synergies between science, creativity and
innovation will be a key factor of the project as drivers for improvement.
By measuring the bias towards explicit Female and Male factors, the work demonstrates a general tendency of the majority of the occupations to male and a strong bias in a few
specific occupations (e.g. nurse) to female. (Navid Rekabsaz, Allan Hanbury 13 Dec 2018) if the students at an early age cannot be trained well, they mostly have prejudice towards
gender discrimination, equality and several stereotypes.
The NGSS project supports and reinforces the development of key competences for all individuals from early childhood and throughout life. In a fast-changing world, this includes
multilingual competences, entrepreneurial mind-set, critical thinking and creativity, cooperation in science, technology, engineering, arts and mathematics (STEM+Arts fields, as well as
skills in fields such as climate action, artificial intelligence, but also social and learning-to-learn competencies.There is an urgent need to cooperate and coordinate, to exchange
experiences, and to ensure that the best ideas and practices can be shared throughout the European Union, with a view to promote intercultural dialogue through all forms of learning
in cooperation with other relevant policies and stakeholders/ Paris Declaration, 2015. The recommendation quoted is the foundation of “Inclusive education model for children with
migrant background in preschools” NGSS project, aiming at facilitating to mainstream, quality, inclusive preschool education through developing and testing model solutions and
offering recommendations for policy makers at local, national and EU levels regarding complex adaptations of education systems.The UOC staff - members of the Greek team:
Maria Ampartzaki: Coordinator
Michail Kalogiannakis: Deputy Coordinator
Konstantinos Christidis: Researcher
Other members of the Greek NGSS team: Stamatis Papadakis, Vassiliki Giannakou, Nikolaos Gerakianakis, Kalliopi Kanaki
Project Website: https://ngss.erasmus.site/el/
-
Weeks of International Teaching - Inclusive and Digital (WITEA-ID)
, Erasmus+ Agreement No 2020-1-CZ01-KA226-HE-094464
, 05/2021
- 05/2021
See More...
WITEA-ID is an Erasmus+ project that is co-funded by the European Union (Erasmus+). The project is led by Mendel University in Brno and brings together 5 partners from 4 European countries (Czech Republic, Croatia, Greece, Luxembourg). The project started at 02/05/2021 and its duration is 2 years.
WITEA-ID stands for "Weeks of International Teaching - Inclusive and Digital" and its main objective is to improve the digital skills and international mobility competencies of both students and teachers at Higher Education Institutes by creating an online platform which will include the appropriate tools to achieve these goals.
Coordinator for the University of Crete: Michail Kalogiannakis
Deputy coordinator for the University of Crete: Maria Ampartzaki
Project website: https://witea-id.eu/
-
Enhancing Early Childhood and Care in Palestine (CARE)
, Erasmus+
, 01/2021
- 12/2023
See More...
“CARE” (Enhancing Early Childhood and Care in Palestine) is an exciting project funded through the Erasmus+ European Programme. It brings together Palestinian Universities, Government ministries and selected European partners to identify best practice and create a benchmark for professional development for those working in the area of Early Childhood in Palestine. We are currently in the process of carrying out a needs analysis of Early Childhood and Care in Palestine. The project partnership will meet face to face for the first time in Crete in January. The meeting will be hosted by our partners and good friends at the University of Crete. Here, we will discuss our findings and plan for the next phase of the project which includes the creation of a set of guidelines for developing and upgrading curricula courses and diploma courses in Early Childhood and Care in Palestine.
Scientifically responsible for the University of Crete: Michail Kalogiannakis
Deputy scientifically responsible: Maria Ampartzaki