Preschool Education - Teaching Methodology
-
Chlapana E. , An intervention programme for enhancing kindergarteners’ comprehension skills through reading informational texts , Literacy , 2016 , 50 : 125 - 132
-
Chlapana E., & Tafa, E. , Effective practices to enhance immigrant kindergarteners’ second language vocabulary learning through storybook reading , Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal , 2014 , 27 : 1619 - 1640
-
Linardakis, Μ.,Trouli, Κ., & Chlapana, Ε. , Effects of a rhythm development intervention on the phonological awareness in early childhood , 2014 : 49 - 53
-
Χλαπάνα, Ε. , Διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη του λεξιλογίου από τους/τις νηπιαγωγούς κατά την ανάγνωση των ιστοριών , Σύγχρονη Εκπαίδευση , 2012 , 171 : 104 - 120
-
Χλαπάνα, Ε. , Η οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης στην προσχολική τάξη και οι γνώσεις των παιδιών για τα βιβλία , . Παιδαγωγική Θεωρία και Πράξη , 2011 , 4 : 123 - 143
-
Τάφα, Ε., & Χλαπάνα, Ε. , Μεθοδολογικές προσεγγίσεις της ανάγνωσης ιστοριών στις προσχολικές τάξεις:Η συμβολή τους στην κατανόηση του κειμένου από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας , Επιστήμες Αγωγής , 2007 , 1/2007 : 147 - 177
-
Chlapana, E., & Sotiropoulou-Zormpala, M , An alternative practice for teaching informational texts in kindergarten , 2016 , Christ Church University , Canterbury , Proceedings of the OMEPEuropean Conference 2016:The Place of the Child in the 21st Century : 203 - 211