Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Βασικά Στοιχεία

Επιστημονικά Υπεύθυνος

George Manolitsis


Πηγή Χρηματοδότησης

Εθνικοί Φορείς
Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων


Ύψος Χρηματοδότησης

45545.00


Χρονική διάρκεια

2/2020 - 4/2021


Περιγραφή

Η παρούσα ερευνητική μελέτη χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΔΒΜ103,  Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές-κύκλος Β'.

Θα υλοποιήσει έναν διετή διαχρονικό σχεδιασμό (longitudinal design), αξιοποιώντας και ερευνητικά δεδομένα από το σχολικό έτος 2018-19, έχοντας ως σκοπό τη μελέτη της αναπτυξιακής πορείας κρίσιμων προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ) εστιασμένες στον γραπτό λόγο (ανάγνωση ή/και ορθογραφημένη γραφή), κατά τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (ΔΣ).



Στόχοι

Η παρούσα ερευνητική μελέτη έχει ως στόχο την εξέταση των ακόλουθων ερευνητικών ερωτημάτων:

  1. Πώς διαφοροποιείται από την Α΄ στη Β΄ τάξη του ΔΣ ο ρυθμός ανάπτυξης τηςφωνολογικής και μορφολογικής επίγνωσης, του λεξιλογίου και της ταχείας κατονομασίας οπτικών ερεθισμάτων μεταξύ των παιδιών με ΕΜΔ εστιασμένες στον γραπτό λόγο και των παιδιών τυπικής επίδοσης στην ανάγνωση και ορθογραφία;
  2. Ο ρυθμός ανάπτυξης στις προφορικές γλωσσικές δεξιότητες διαφοροποιείται μεταξύ των παιδιών με μεικτές αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες σε σύγκριση με τα παιδιά με δυσκολίες μόνο στις αναγνωστικές ή μόνο στις ορθογραφικές δεξιότητες στο τέλος της Β΄ τάξης του ΔΣ;
  3. Ποιες προφορικές γλωσσικές δεξιότητες προβλέπουν ισχυρότερα στο τέλος της Β΄ τάξης του ΔΣ τη διάκριση των παιδιών με ΕΜΔ σε ομάδες με προφίλ εστιασμένο σε αναγνωστικές δυσκολίες, σε ορθογραφικές δυσκολίες ή σε δυσκολίες μεικτού τύπου; 


  • Ιωάννης Γρηγοράκης
  • Αποστόλης Καργιωτίδης
  • Γεώργιος Μανωλιτσης
  • Αγγελική Μουζάκη