Βασικά Στοιχεία
Επιστημονικά Υπεύθυνος
Nicholas Zaranis
Πηγή Χρηματοδότησης
Εθνικοί Φορείς
ΕΛΚΕ ΠΚ KA 3372
Ύψος Χρηματοδότησης
1000.00
Χρονική διάρκεια
20/5/2011 - 19/5/2012
Περιγραφή
Στις μέρες μας, οι ΤΠΕ έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής και οι νηπιαγωγοί έχουν θετικές απόψεις για την ενσωμάτωση και τη χρήση τους στην προσχολική εκπαίδευση. Στα πλαίσια της παρούσας ερευνητικής πρότασης μελετάται η επίδραση της χρήσης των ΤΠΕ για τη διδασκαλία βασικών εννοιών από το χώρο των θετικών επιστημών (μαθηματικά και φυσικές επιστήμες) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Βασικό μεθοδολογικό εργαλείο του παρόντος έργου αποτελούν οι συνεντεύξεις και τα ερωτηματολόγια με τα νήπια και τους/τις νηπιαγωγούς πριν και μετά τις αντίστοιχες διδακτικές παρεμβάσεις (χωρίς και με τη χρήση των ΤΠΕ) για τη διδασκαλία των βασικών εννοιών από τις θετικές επιστήμες.
Στόχοι
Στα πλαίσια του προτεινόμενου έργου γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η συμβολή των ΤΠΕ:
• στην προσπάθεια μετασχηματισμού των διαισθητικών - εναλλακτικών ιδεών των νηπίων σε ιδέες που προσεγγίζουν την επιστημονική άποψη,
• στην προώθηση στοιχείων που αποτελούν βασικά συστατικά της επιστημονικής μεθόδου όπως η παρατήρηση, η ταξινόμηση, η σύγκριση, η επικοινωνία και η πραγματοποίηση υποθέσεων.