Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κυπριωτάκη Μαρία
Στοιχεία επικοινωνίας
Τηλέφωνο: 2831077691
Γραφείο: 007
Βιογραφικό
Κυπριωτάκη Μαρία
Αναπληρωτής Καθηγητής

Ειδική Ψυχοπαιδαγωγική της Προσχολικής Ηλικίας

Πεδία έρευνας
Οικογένεια παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα
Παρεμβάσεις
Τροποποίηση στάσεων απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Σπουδές
PhD Ψυχολογία της Οικογένειας , Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Επιστημών , Πανεπιστήμιο Άουγκσμπουργκ , 2002
BSc Ψυχολογία, Τμήμα Ψυχολογίας , Πανεπιστήμιο Κρήτης , 1992
Ακαδημαϊκές θέσεις
Π.Τ.Π.Ε. , Πανεπιστήμιο Κρήτης , Αναπληρώτρια καθηγήτρια , 05-2020 έως σήμερα
  • Κοrnilaki, Ek., & Kypriotaki, M. , Grandparents with a typical and a disabled grandchild: their involvement in care and development , 2020

  • Κypriotaki, M., & Markodimitraki, M. , Playful interactions between twins with autism and teachers and peers. , Preschool and Primary Education , 2018 , 6

  • Markodimitraki, M., Ampartzaki, M., Kypriotaki, M., & Linardakis, M. (2017). Twin brothers with autism and their intra-pair interactions in a pre-school special education class. Early Child Development and Care, 187(12), 1938-1947. , Twin brothers with autism and their intra-pair interactions in a pre-school special education class. , Early Child Development and Care , 2017 , 187

  • Markodimitraki, M., Linardakis, M., Kypriotaki, M., & Manolitsis, G. , The impact of preschool twins' physical difficulties on parental perceptions towards separation, close ness and friendship. , Early Child Development and Care , 2016 , 186

  • Markodimitraki, M., Kypriotaki, M., Ampartzaki, M., & Manolitsis, G. , Effects of context and facial expression on imitation tasks in pre-school children with autism. , Early Child Development and Care , 2013 , 9

  • Ampartzaki, M., Kypriotaki, M., Voreadou, K., Dardioti, A., & Stathi, I. , Communities of practice and participatory action research: The formation of a synergy for the development of museum programs for the early childhood. , Educational Action Research , 2013 , 21

  • Kypriotaki, M., & Manolitsis, G. , Teachers’ evaluations for the detection of primary school children with attention deficit hyperactivity disorder , . European Journal of Special Needs Education, 25 , 2010 , 25

  • Κυπριωτάκη, Μ., & Μαρκοδημητράκη, Μ. , Μίμηση και αυτισμός: μια σύγχρονη θεωρητική προσέγγιση. , Ψυχολογία , 2011 , 18

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Πρώιμη Υποστηρικτική Παρέμβαση: Για μια αισιόδοξη έκβαση σε κάθε μορφή ανεπάρκειας. , Επιστήμες Αγωγής , 2009 , 2

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Το υπερκινητικό σύνδρομο. , Θέματα Ειδικής Αγωγής , 2005 , 27, 28

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Η ποιότητα της συζυγικής σχέσης και η επίδρασή της στη συμπεριφορά των πατεράδων απέναντι στα παιδιά. , Επιστήμες Αγωγής , 2005 , 2

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Ο ρόλος των γονιών στις σχολικές υποχρεώσεις των παιδιών τους. , Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου , 2005 , 55

  • Κυπριωτάκη, Μ. , H Ψυχοπαιδαγωγική των παιδιών με προβλήματα ακοής. , Ενημερωτικό Δελτίο της Εταιρείας Στήριξης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες-Άγιος Τίτος , 2004 , 16

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Παράγοντες που καθορίζουν την πατρική συμπεριφορά. , Ενημερωτικό Δελτίο της Εταιρείας Στήριξης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες-Άγιος Τίτος , 2002 , 14

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Διαταραχές συγκέντρωσης της προσοχής-Τρόποι στήριξης και αντιμετώπισης, Σύγχρονες Αντιλήψεις , 2004 , Συγγραφέας

  • Κypriotaki, M. , Vaterschaft in der Pubertät. Dissertation , 1970

  • Μανωλίτσης, Γ., & Κυπριωτάκη, Μ. , Τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση μέσω της διδασκαλίας ιστοριών και της προβολής ταινιών. , 2020 , Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών. , Μ. Σακελλαρίου (Επιμ. έκδ.) , Επίκεντρο , Αθήνα

  • Mαρκοδημητράκη, Μ., & Κυπριωτάκη, Μ. , Εμπειρίες και βιώματα μητέρας παιδιού με σύνδρομο Down: μια μελέτη περίπτωσης. , 2020 , Συλλογικός τόμος Αναπτυξιακής Ψυχολογίας. , ΕΛΨΕ

  • Κυπριωτάκη, Μ., & Πιερίδου, Μ. , Δικαιώματα παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση. , 2018 , Παιδαγωγική και Κοινωνιολογία της Δημοκρατίας και των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων , Θ.Γ. Ελευθεράκης, & Β.Δ. Οικονομίδης (Επιμ. έκδ.) , Διάδραση , Αθήνα : 315 - 344

  • Κορνηλάκη, Α. Ν. & Κυπριωτάκη, Μ. , Παππούδες και γιαγιάδες τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: ο ρόλος τους, η συμβολή τους και η αναγκαιότητα προγραμμάτων παρέμβασης. , 2017 , Σχολική Συμβουλευτική και Παρεμβάσεις για παιδιά με διαταραχές , Η. Κουρκούτας (Επιμ. έκδ.) , Πεδίο : 89 - 110

  • Manolitsis, G., & Kypriotaki, M. , Story-reading as a vehicle for modifying rejection beliefs and attitudes of typically-developing preschoolers towards children with special educational needs. , 2011 , E. Kourkoutas & F. Erkman (Eds.) , Brown Walker /Universal Press. : 129 - 141

  • Κυπριωτάκης, Α., & Κυπριωτάκη, Μ. , Αντίληψη-Διαταραχές αντίληψης. , 2010 , Τιμητικός τόμος Γιάννη Κουτσάκου , Χρ. Θεοφιλίδη & Π. Περσιάνη (Επιμ. έκδ.) , Εκπαιδευτικός όμιλος Κύπρου. : 225 - 250

  • Κυπριωτάκη, Μ., & Φραγγογιάννη, Μ. Ε. , Η οικογένεια στο πλαίσιο της Πρώιμης Υποστηρικτικής Παρέμβασης. , 2010 , Πρώιμη Παρέμβαση:Διεπιστημονική Θεώρηση. , Αικ. Κορνηλάκη, Μ. Κυπριωτάκη, & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ. έκδ.). , Πεδίο : 125 - 145

  • Κυπριωτάκη, Μ., Φραγγογιάννη, Μ. Ε., & Μανωλίτσης, Γ. , Γονείς και παιδιά με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση: Αντιλήψεις, σχέσεις αλληλεπίδρασης και δραστηριότητες. , 2010 , Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση , Αικ. Κορνηλάκη, Μ. Κυπριωτάκη, & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ. έκδ.). , Πεδίο : 147 - 176

  • Αμπαρτζάκη, Μ., & Κυπριωτάκη, Μ. , Η διαφοροποίηση των μαθησιακών εμπειριών στο κοινό νηπιαγωγείο για την ενσωμάτωση παιδιών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση. , 2010 , Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση , Αικ. Κορνηλάκη, Μ. Κυπριωτάκη, & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ. έκδ.). , Πεδίο : 205 - 232

  • Κypriotaki, Μ., & Μarkodimitraki, Μ. , Τhe inclusion of students with special needs at the University of Crete. , 2008 , Crossing Internal and External Borders. Practices for an Effective Psychological Counselling in the European Higher Education , T. Giovazolias, E. Karademas, & A. Kalantzi-Azizi (Eds.) , Ellinika Grammata

  • Kalesiou, M., Kypriotakis, G., Tsigou, P, & Kypriotaki, M. , Fatherhood in families with a disabled child. , 2016 , Monduzzi Editore International Proceedings Division , Medimond Publishing Company , Βοlogna , 17th European Conference on Developmental Psychology : 195 - 200

  • Kypriotaki, M., & Kornilaki, Ek. , The quality of grandparent-grandchild relationship and the role of the family. , 2016 , Medimond – Monduzzi Editore International Proceedings Division , Medimond Publishing Company. , Bologna , 17th European Conference on Developmental Psychology : 237 - 243

  • Kypriotaki, M., & Markodimitraki, M. , Fathers of children with Autism Spectrum Disorders: a case study on their experiences and relationships. , 2016 , Medimond – Monduzzi Editore International Proceedings Division , Medimond Publishing Company. , Bologna , 17th European Conference on Developmental Psychology, : 245 - 250

  • Kornilaki, Ek., & Kypriotaki, M. , Grandparenting an autistic child: Challenges and rewards. , 2014 , R. Zukauskiene (Ed.), , Medimond International Proceedings , Bologna , Proceedings of the 16th European Conference on Developmental Psychology, : 125 - 127

  • Markodimitraki, M., Kypriotaki, M., & Linardakis, M. , Beliefs and attitudes of typically developing preschoolers towards Children with Special Educational Needs: Acceptance or Rejection? , 2012 , R. Zukauskiene (Ed.), , Medimond International Proceedings. , Bologna , Proceedings of the 15th European Conference on Developmental Psychology : 413 - 418

  • Κυπριωτάκη, Μ. , Ένα ‘κοινό’ νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά; Αντιλήψεις και ετοιμότητα των νηπιαγωγών. , 2007 , Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος σε συνεργασία με τον Τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών (Επιμ. έκδ.) , Γρηγόρης , Αθήνα , Η Ειδική Αγωγή στην Κοινωνία της Γνώσης : 204 - 223

  • Κυπριωτάκη, Μ., & Γεωργιάδη, Μ. , Παράγοντες που προκαλούν άγχος σε γονείς παιδιών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση–Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους και στήριξης της οικογένειας. , 2005 , Α. Τριλιανού & Ι. Καράμηνα (Επιμ. έκδ.) , Κέντρο Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.). , Αθήνα , Μάθηση και Διδασκαλία στην Κοινωνία της Γνώσης : 153 - 162

  • Nadel, J. (2020). , Να μιμείσαι και να σε μιμούνται στη βρεφική ηλικία και στη διαταραχή αυτιστικού φάσματος. , 2020 , Τζιόλας

  • Κορνηλάκη, Αικ., Κυπριωτάκη, Μ., & Μανωλίτσης, Γ. , Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση. , 2010 , Πεδίο

  • Standardization of scale that observes and promotes the competencies and interests of children in childcare , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης , 07/2014 - 04/2017
  • Αυτοαντίληψη παιδιών με σύνδρομο Αsperger και διαφορές με τους συνομηλίκους-Πόσο επηρεάζουν οι αδυναμίες τους την εικόνα που διαμορφώνουν για τον εαυτό τους; , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης , 04/2014 - 04/2015
  • Αναπτυξιακά προβλήματα διδύμων προσχολικής ηλικίας και η σχέση τους με περιγεννητικά προβλήματα , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης , 05/2012 - 05/2013
  • Η εμπλοκή των παππούδων και γιαγιάδων όταν τα εγγόνια τους αντιμετωπίζουν προβλήματα στη ζωή και στη μάθηση , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης , 11/2010 - 11/2011
  • Εμπειρίες και βιώματα γονιών παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης , 12/2017 - 12/2018