ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: κοινωνικές διαστάσεις, τάσεις, προτάσεις, προβληματισμοί
Περιγραφή/Στόχοι:
Σας ενημερώνουμε και σας προσκαλούμε στις εργασίες της ημερίδας με θέμα :
ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: κοινωνικές διαστάσεις, τάσεις, προτάσεις, προβληματισμοί
που πραγματοποιείται στις 2 Νοεμβρίου του 2013 στο Ρέθυμνο, ‘Σπίτι του Πολιτισμού’, από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με τον Δήμο Ρεθύμνου και με υποστηρικτικούς φορείς, το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και του Διδασκαλικού Επαγγέλματος, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης, τα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης και το Σύλλογο φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης
Σκεπτικό
Στη σύγχρονη κοινωνική και εκπαιδευτική συγκυρία -οικονομική κρίση & πολιτισμική παγκοσμιοποίηση- χρειάζεται να δούμε με νέα ματιά το σχολείο, το πανεπιστήμιο και τη μεταξύ τους σύνδεση. Επειδή, ως αντίδοτο για το ξεπέρασμα της κρίσης θεωρούμε τη μεγέθυνση της δημοκρατίας και συνάμα, επειδή το σχολείο με το πανεπιστήμιο έχουν ακόμη πολλές συνέργειες να επιτελέσουν, και μια απ’ αυτές είναι η έρευνα, κρίνουμε σκόπιμο να εξετάσουμε κατά πόσο η ερευνητική διαδικασία μπορεί και πρέπει να γίνεται σε αγαστή και δημοκρατική συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων (ερευνητών και υποκειμένων έρευνας –μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων–). Με σκοπό η έρευνα, αφενός, να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες επιτυχίας της και, αφετέρου, να έχει αποτελεσματικότερη διάχυση των συμπερασμάτων της, μέσω της λειτουργίας των παρεμβατικών και επιμορφωτικών δράσεών της, προς την εκπαιδευτική πράξη.
Κεντρικός στόχος της ημερίδας αυτής είναι να αναδειχθούν, θεωρητικά και πρακτικά, διάφορες ποσοτικές και ποιοτικές μορφές έρευνας στη σχολική και πανεπιστημιακή τάξη, και συγχρόνως ο αποτελεσματικός συνδυασμός τους. Τέλος, επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός ευρύτερου θεωρητικού προβληματισμού και η διατύπωση προτάσεων για τη δυνατότητα εξασφάλισης της ισότιμης συμμετοχής όλων στην ερευνητική διαδικασία, ως μια βασική δημοκρατική αρχή, αλλά και την τήρηση των αναγκαίων επιστημονικών κανόνων και περιορισμών, ως μια βασική ερευνητική και επιστημονική αρχή.