Μετάβαση και συνέχεια στην εκπαίδευση: Αναζητώντας το πλαίσιο για τη συνεργασία παιδιού, οικογένειας, σχολείων και κοινωνίας
Περιγραφή/Στόχοι
Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο, 15-18 Οκτωβρίου 2009.
Θεματικές ενότητες
Μετάβαση και συνέχεια στην εκπαίδευση: Ιστορικές προσεγγίσεις
-Εκπαιδευτική ή/και εργασιακή πολιτική, θεσμικό πλαίσιο και μετάβαση
-Συγκριτική μελέτη θεσμοθετημένων συστημάτων μετάβασης
-Μοντέλα μετάβασης
- Διερεύνηση στάσεων, αντιλήψεων, προσδοκιών
-Σχεδιασμός – υλοποίηση – αξιολόγηση πρακτικών μετάβασης
-Συνεργασία εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για την διευκόλυνση της μετάβασης
-Συνεργασία οικογένειας, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και κοινωνικών υπηρεσιών
-Μετάβαση παιδιών και νέων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
-Μετάβαση παιδιών και νέων από διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα
-Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαδικασία της μετάβασης
-Ο ρόλος της οικογένειας στη διαδικασία της μετάβασης
-Ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών για την προώθηση της συνέχειας στην εκπαίδευση
-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το αντικείμενο της μετάβασης
-Εκπαίδευση/αρχική επαγγελματική κατάρτιση και αγορά εργασίας