Ψυχολογική ανάπτυξη και αγωγή του μικρού παιδιού
Περιγραφή/Στόχοι
Πρόεδρος της Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής ήταν ο Αλέξανδρος Κακαβούλης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σ’ αυτό το Συνέδριο συμμετείχαν με εισήγηση κυρίως μέλη του Τμήματος. Τα πρακτικά δημοσιεύτηκαν σε αυτοτελή τόμο το 1996. Στην εναρκτήρια προσφώνηση ο τότε Πρόεδρος του Τμήματος Γεώργιος Κρασανάκης ξεκίνησε λέγοντας: «Το Συνέδριο που αρχίζει σήμερα είναι το πρώτο που οργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ο μικρός αριθμός των διδασκόντων και η έλλειψη υλικοτεχνικής υποστήριξης δεν μας επέτρεψαν μέχρι σήμερα την πραγματοποίηση άλλου συνεδρίου, σε επίπεδο τοπικό ή και πανελλήνιο. Ωστόσο, έπρεπε κάτι να προσφέρουμε στον τόπο και μάλιστα στους λειτουργούς της Προσχολικής Αγωγής της Κρήτης. Γι’ αυτό και δώσαμε στο συνέδριο αυτό τοπικό χαρακτήρα.»
Οι ανακοινώσεις - όπως δημοσιεύτηκαν στον τόμο των Πρακτικών - έχουν ως εξής:
1. Γεώργιος Κρασανάκης, Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Πώς αντιλαμβάνεται την έννοια του χρόνου το παιδί της προσχολικής ηλικίας", σελ. 7-16.
2. Παναγιώτης Γεωργούσης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κριτήρια (τεστ) αξιολόγησης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας", σελ. 17-30.
3. Αλέξανδρος Κακαβούλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Σεξουαλική ανάπτυξη και αγωγή (Ερευνητική προσέγγιση)", σελ. 31-49.
4. Κωνσταντίνος Κορώσης, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Η διαδικασία της κοινωνικοποίησης ανάλογα με το φύλο στο οικογενειακό περιβάλλον", σελ. 50-65.
5. Ηλίας Μετοχιανάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Χαρακτηριστικά προβλήματα του ελληνικού νηπιαγωγείου (Έρευνα)", σελ. 66-79.
6. Ειρήνη Γενειατάκη, Σύμβουλος προσχολικής αγωγής - Ευαγγελία Κούρτη, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης - Δ. Τερζάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης - Θ. Σταματόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου - Στ. Αρβανίτης, Επίνουρος Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου: "Οι πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο (Εμπειρική έρευνα για τα προβλήματα ένταξης και τις τεχνικές εξομάλυνσης)", σελ. 80-92.
7. Κώστας Ζαχαρενάκης, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Συγκριτική θεώρηση της θεσμοθετημένης προσχολικής αγωγής και φροντίδας στις 12 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης", σελ. 93-120.
8. Ζωή Μουρούτη-Γκενάκου, Λέκτορας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Τα αδιέξοδα της σύγχρονης αγωγής - το μικρό παιδί και το λογοτεχνικό κείμενο", σελ. 121-139.
9. Ελένη Δράγαση, Ειδική Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: "Καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης των νηπίων", σελ. 140-147.
10. Γεώργιος Μαυροειδής, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Τα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο (Θεωρητική προσέγγιση)", σελ. 148-156.
11. Ελένη Δράγαση, Ειδική Πάρεδρος ΠαιδαγωγικούΙνστιτούτου: "Τα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο", σελ. 157-163.
12. Αλέξανδρος Κόφφας, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών στο νηπιαγωγείο", σελ. 164-175.
13. Σοφία Φραγκούλη - Μαριάννα Κανδεράκη - Μαρία Νοΐδου - Μαρία Κυβερνητάκη - Νίκη Δεληκανάκη - Παγώνα Φωτάκη, Νηπιαγωγοί: "Χώρος και χρόνος στο παιδικό παραμύθι", σελ. 176-183.
14. Ερατώ Παλαιολόγου, Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Κρήτης: "Κινούμαι, δημιουργώ και μαθαίνω", σελ. 184.