Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Βασικά Στοιχεία

Επιστημονικά Υπεύθυνος

Γεώργιος Κιτσαράς


Πηγή Χρηματοδότησης

Εθνικοί Φορείς
Interreg III Κρήτη-Ρόδος-Κύπρος


Χρονική διάρκεια

2006 - 2008


Σύνδεσμος

Δείτε περισσότερα


Περιγραφή

«Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό έργο, το οποίο ενσωματώνει τη λειτουργία μιας δικτυακής πύλης και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση της.

Συμπράττοντες φορείς:

  1. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης,
  2. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου,
  3. Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου.

-----------------------------------------

Το έργο έχει δύο κύριες συνιστώσες, την παιδαγωγική – διδακτική και την τεχνολογική.

Συγκεκριμένα:

Α. Παιδαγωγική και Διδακτική: Σε ερευνητικό επίπεδο, ένα πλήθος εργασιών υποστηρίζουν την αναγκαιότητα της παρέμβασης στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Κοινή συνισταμένη των εργασιών αυτών αποτελεί η υπόδειξη ότι ο κρισιμότερος παράγοντας για την αποτελεσματικότερη παρέμβαση είναι ο επιμορφωμένος εκπαιδευτικός, εννοώντας τη δυνατότητα να παρέχεται στον εκπαιδευτικό συνεχής στήριξη και πληροφόρηση για τις νέες παιδαγωγικές - διδακτικές κατευθύνσεις. Σε εθνικό επίπεδο, στην Ελλάδα έχουν εκπονηθεί νέα διαθεματικά ενιαία πλαίσια προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ), τα οποία υιοθετούν διεπιστημονικές και διαθεματικές προσεγγίσεις, παρόμοιες με τις προτεινόμενες στην πρότασή μας, στην Κύπρο αναμένεται μια ευρεία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Β. Τεχνολογική: Η τεχνολογία για την κατασκευή της δικτυακής πύλης είναι πλέον ώριμη τόσο σε επίπεδο εργαλείων, όσο και σε επίπεδο λογισμικού, είναι δε χαρακτηριστικό ότι ο κυριότερος όγκος του λογισμικού που θα χρησιμοποιηθεί στην πρότασή μας είναι λογισμικό ανοικτού κώδικα και άρα παρέχεται δωρεάν. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει διεθνής συμφωνία σ’ ό,τι αφορά τις μεθοδολογίες και τα πρότυπα κατασκευής εργαλείων κατάλληλων για την εκπαίδευση, το έργο, όπως φαίνεται και από την τεχνική μελέτη, ακολουθεί δοκιμασμένες λύσεις, δεδομένου ότι το βασικό ζητούμενο είναι η παιδαγωγική και διδακτική καινοτομία με τη βοήθεια του περιεχομένου και όχι η καινοτομική τεχνολογική λύση χωρίς περιεχόμενο.

Το έργο εστιάζει:

  1. Στην εφαρμογή σύγχρονων θεωριών μάθησης στη διδακτική πρακτική.
  2. Στην εφαρμογή διεπιστημονικών και διαθεματικών προσεγγίσεων στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης.
  3. Στην εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου και του εκπαιδευτικού λογισμικού σε δραστηριότητες σχετικές με το χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης.
  4. Στην ηλεκτρονική και φυσική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Προσχολικής Εκπαίδευσης.


Στόχοι

Ο γενικός σκοπός είναι η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πύλης (portal) για τους εκπαιδευτικούς της προσχολικής εκπαίδευσης, μέσω της οποίας θα διαδίδεται εκπαιδευτικό υλικό θεωρητικής και πρακτικής φύσης για τα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών. Ειδικότερα, σκοπός της συμμετοχής του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης μέσω του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών είναι η δημιουργία υλικού για την υποβοήθηση της γλωσσικής και πιο συγκεκριμένα της φωνολογικής ανάπτυξης παιδιών προσχολικής ηλικί



  • George Manolitsis
  • Γεώργιος Κιτσαράς
  • Vasilios Oikonomidis
  • Γεώργιος Πολυζώης
  • Marina Sotiropoulou-Zormpala
  • Ευφημία Τάφα