ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
-
Manolitsis, G., Grigorakis, I., & Georgiou, G. K. , The longitudinal contribution of early morphological awareness skills to reading fluency and comprehension in Greek. , Frontiers in Psychology , 2017 , doi: 10.3389/fpsyg.2017.01793.
-
Grigorakis, I., & Manolitsis, G.. , Longitudinal effects of different aspects of morphological awareness skills on early spelling development. , Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal , 2021 , 34(4) : 945 - 979
-
Grigorakis, I., Manolitsis, G., Inoue, T., Georgiou, G.K. , Examining the role of Home Literacy Environment in the growth of morphological aware-ness from kindergarten to Grade 2. , Journal of Research in Reading , 2025 , in press
-
Kargiotidis, A., Grigorakis, I., Mouzaki, A., & Manolitsis, G. , Differences in oral language growth between children with and without literacy difficulties: Evidence from early phases of learning to read and spell in Greek. , Australian Journal of Learning Difficulties , 2021 , 26(2) : 89 - 112
-
Grigorakis, I., Kargiotidis, A., Mouzaki, A., & Manolitsis, G. , Early oral language precursors of different types of reading difficulties in a consistent or-thography. , Frontiers in Education , 2022 , 7:959374
- Ο ρόλος του ρυθμού ανάπτυξης προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων στον εντοπισμό παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στον γραπτό λόγο και στη διαμόρφωση του μαθησιακού τους προφίλ , ΕΔΒΜ103 Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές-κύκλος Β , 02/2020 - 04/2021