Κοινωνικο-ιστορικο-πολιτισμικές διαστάσεις των διαδικασιών μάθησης και ανάπτυξης
Περιγραφή/Στόχοι:
Διεπιστημονική Ημερίδα που διοργάνωσε η Μονάδα Οικολογικής Ψυχολογίας και Βιωματικής, Ευρετικής και Επικοινωνιακής Ψυχοπαιδαγωγικής του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Έρευνας του Π.Τ.Π.Ε., Ρέθυμνο, 12/5/2006.
Η Ημερίδα διοργανώθηκε από τον Μάριο Πουρκό, ο οποίος υπηρετούσε τότε στο Τμήμα ως Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
- Μάριος Πουρκός (Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης): "Εισαγωγή στις κοινωνικο-ιστορικο-πολιτισμικές προσεγγίσεις των διαδικασιών μάθησης και ανάπτυξης".
- Σοφία Χατζηστεφανίδου (Λέκτορας, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης): "Η παιδική ηλικία και τα κελύφη προστασίας της (οικογένεια και σχολείο) ως κοινωνικο-ιστορικές και πολιτισμικές διαδικασίες".
- Μένη Τσίγκρα (Ph.D. στις Επιστήμες Αγωγής, Κοινωνική Ανθρωπολόγος και Νηπιαγωγός): "Κουλτούρα και συγκρότηση της καθημερινής σχολικής πρακτικής στο νηπιαγωγείο".
- Μάριος Πουρκός: "Μεταφορές της παρώθησης και οι κοινωνικο-ιστορικο-πολιτισμικές της χρήσεις και καταχρήσεις".
- Ηλίας Καρασαββίδης (Λέκτορας, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας): "Η έννοια των ψυχολογικών εργαλείων στην κοινωνικο-πολιτισμική Ψυχολογία: επισκόπηση, ανοικτά προβλήματα και εκπαιδευτικές προεκτάσεις".
- Άννα Χρονάκη (Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας): "Το 'νόημα' των Μαθηματικών στην παιδική ηλικία: 'πολιτισμικά εργαλεία', 'αξίες' και 'μαθησιακές ταυτότητες' ".
- Παναγιώτης Κανελλόπουλος (Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας): "Κατανοώντας τη 'ματιά των παιδιών': μια κοινωνικο-πολιτισμική προσέγγιση στη μελέτη της παιδικής μουσικής έκφρασης και δημιουργικότητας".
Με βάση τις Ανακοινώσεις αυτής της Διεπιστημονικής Ημερίδας προέκυψε ο τόμος:
Μάριος Α. Πουρκός (Επιμέλεια): Κοινωνικο-Ιστορικο-Πολιτισμικές Προσεγγίσεις στην Ψυχολογία και την Εκπαίδευση. Εκδόσεις "Ατραπός", Αθήνα 2006, 671 σελίδες.
Για να δείτε τα περιεχόμενα αυτού του τόμου, πατήστε δίπλα.