Προσχολική Παιδαγωγική
-
Ampartzaki, M., Kalogiannakis, M., & Papadakis, S , Deepening Our Knowledge about Sustainability Education in the Early Years: Lessons from a Water Project , Education Sciences , 2021 , 11(6) : 251 - 266
-
Laskaris, D., Heretakis, E., Kalogiannakis, M. & Ampartzaki, M. , Critical reflections on introducing e-learning within a blended education context , International Journal of Technology Enhanced Learning , 2019 , 11(4) : 413 - 440
-
Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., Papadakis, S., & Skaraki, E. , Teaching natural science concepts to young children with mobile devices and hands-on activities. A case study , International Journal of Teaching and Case Studies , 2018 , 9(2) : 171 - 183
-
Ampartzaki, M. & Kalogiannakis, M. , Astronomy in Early Childhood Education: A Concept-Based Approach , Early Childhood Education Journal , 2016 , 44 : 169 - 179
-
Markodimitraki, M., Kypriotaki, M., Ampartzaki, M., & Manolitsis, G. , Effects of context and facial expression on imitation tasks in preschool children with autism , Early Child Development and Care , 2013 , 183:9 : 1276 - 1292
-
Ampartzaki, M., Kypriotaki, M., Voreadou, C., Antonia Dardioti, A., & Stathi, I. , Communities of practice and participatory action research: the formation of a synergy for the development of museum programmes for early childhood , Educational Action Research , 2013 , 21:1 : 4 - 27
-
Ampartzaki, M. , The Vygotskian definition of musical play: A collective and comprehensive interpretation of young children's music making , The Finnish Journal of Music Education , 1999 , 4(1) : 59 - 73
-
Orfanakis, V., Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., & Vassilakis, K. , Digital Student Conference Platform Implementation: The case study of the “Research Project” course , Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία , 2016 , 12(2) : 5 - 22
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Η σημασία της βιωματικής και βιογραφικής εμπειρίας στα διαπολιτισμικά προγράμματα προσχολικής αγωγής , Παιδαγωγικός Λόγος , 2004 , 1, 2, 3 : 131 - 146
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Μετασχηματιστική αγωγή και εκπαίδευση για την κοινωνική βιωσιμότητα (Εισαγωγή στην Ελληνική Έκδοση) , 2020 , Διαμορφώνοντας την Προσχολική Ηλικία , Glenda Mac Naughton , Πεδίο , Αθήνα : 9 - 13
-
Κληρονόμου, Φ., Αμπαρτζάκη, Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη βυθισμένη πόλη του Ασωπού - Έρευνα δράσης για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προγράμματος "Water Ecoculture" , 2018 , Διδάσκοντας Φυσικες Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Προοπτικές , Μ. Καλογιαννάκης (Επιμ.) , Gutenberg , Αθήνα : 59 - 75
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Οικονομίδης, Β. & Χλαπάνα, Ε. , Απόψεις των φοιτητών για τον σκοπό και την ωφελιμότητα της Πρακτικής Άσκησης , 2013 , Η πρακτική άκσηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις , Ανδρούσου, Α. & Αυγητίδου, Σ. (Επιμ.) , Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων , Αθήνα : 225 - 256
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Λιναρδάκης, Μ. , Απόψεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών για την εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. Θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 37 - 98
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Γκατζιανίδου, Μ. , Οι προβολές της προσωπικής θεωρίας στην εκπαιδευτική πρακτική: διερευνώντας την ανάπτυξη σχεδίων εργασίας μέσα στο πλαίσιο μιας προσωποκεντρικής έρευνας δράσης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης: θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 99 - 145
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Από τις "100 γλώσσες των παιδιών" στη Ζώνη της Επικείμενης Μουσικής Ανάπτυξης: Πώς το Μουσικό Παιχνίδι των παιδιών μπορεί ν' αναπτυχθεί στα πλαίσια μιας παιδοκεντρικής προσέγγισης της διδασκαλίας και μάθησης , 2011 , Προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης: θεωρία και πράξη , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 165 - 192
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Σκορδύλη, Μ., & Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. , Γνώση και κατανόηση: Αναπτυξιακά κατάλληλες διαδικασίες σ' ένα σχέδιο εργασίας με θέμα "τα πουλιά" , 2011 , Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 255 - 299
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Λιναρδάκης, Μ. , Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας στην εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης με αφετηρία τις υπάρχουσες αντιλήψεις και πρακτικές τους , 2011 , Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικών: Θεωρητικές και Ερευνητικές Προσεγγίσεις , Β. Οικονομίδης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 1069 - 1085
-
Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Η συμμετοχική έρευνα δράσης ως διαδικασία - Ένα παράδειγμα στο πλαίσιο της εφαρμογής του ΔΕΠΠΣ στο νηπιαγωγείο , 2011 , Β. Οικονομίδης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 821 - 831
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Κυπριωτάκη, Μ. , Η διαφοροποίηση των μαθησιακών εμπειριών στο κοινό νηπιαγωγείο για την ενσωμάτωση παιδιών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση , 2010 , Πρώιμη παρέμβαση: Διεπιστημονική θεώρηση , Στο Α. Κορνιλάκη, Μ. Κυπριωτάκη & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 205 - 232
-
Τρούλη, Κ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Από το κινητικό παιχνίδι στην ανάγνωση , 2009 , Αναδυόμενος Γραμματισμός: Έρευνα και Εφαρμογές , Ε. Τάφα και Γ. Μανωλίτση (Επιμ.) , Πεδίο , Αθήνα : 305 - 317
-
Σταυρουλάκη, Ά., Αμπαρτζάκη, Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Διερευνητική μάθηση και τέχνη στο μάθημα των Φυσικών Ε΄ Τάξης Δημοτικού , 2020 , Σπ. Πανταζής, κ.ά. (Επιμ.) , ΙΑΚΕ , Ηράκλειο , Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου, "Επικοινωνία, πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση στην ύστερη νεωτερικότητα" : 644 - 651
-
Καλλιγιαννάκη Δ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Η ολική γλώσσα ως πλαίσιο διδακτικής της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών – Μία διδακτική πρόταση για τη διεπιστημονική επεξεργασία των πολλαπλών σημειωτικών τρόπων. , 2019 , Πανταζής, Σ. Χ., Μαράκη, Ε. Π., Στριλιγκάς, Γ. Ε., Μπελαδάκης, Ε. Δ., Τζωρτζάκης, Ι. Α., Αρβανίτης, Χ. Ε., Ψαλτάκη, Ε. Ε.,, & Ντρουμπογιάννης, Χ. Σ. (Επιμ.) , ΙΑΚΕ , Ηράκλειο - Κρήτης , Η διεπιστημονικότητα ως γνωστική, εκπαιδευτική και κοινωνική πρόκληση, Πρακτικά 5ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, 5-7 Απριλίου 2019 : 411 - 419
-
Ossiannilsson, E., Ampartzaki, M., Kalogiannakis, M., & Mazohl, P. , The VTT-BOX, Pedagogical and quality considerations , 2019 , Chad, L. H., Zvacek, S., & Uhomoibhi (Eds) , SCITEPRESS , Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education, Volume 1: CSEDU : 654 - 659
-
Ampartzaki, M., Stavroulaki, A., Kalogiannakis, M., Giannakou, V., & Gerakianakis, N. , Art in science Education: Building sustainable motivation and value paradigm for life through MOV-UP , 2019 , Conference Proceedings , Policies, Practices and Qualifications in Early Childhood Education, MOV-UP International Conference : 18 - 27
-
Mazohl, P., Ossiannilsson, E., Makl, H., Ampartzaki, M., & Kalogiannakis, M. , Virtual Teachers’ Toolbox – An innovative tool to assist the creation of high quality open distance learning courses , 2018 , McLaren, B, Reilly, R., Zvacek, S. & Uhomoibhi (Eds) , SCITEPRESS , Proceedings of the 10th International Conference on Computer Supported Education, Volume 2: BLQE : 555 - 560
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Αρβανίτη, Μ., Μανδαλενάκη, Α. & Καλογιαννάκης, Μ. , Η διδασκαλία των εννοιών του μακρόκοσμου σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας , 2017 , Καλλογιαννάκης, Μ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης , Ρέθυμνο , Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές : 220 - 229
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Μανδαλενάκη, Α., Αρβανίτη, Μ. & Καλογιαννάκης, Μ. , WaterEcoculture: Συνεργατική Mάθηση μέσα από Συνεργατική Διερεύνηση , 2017 , Καλογιαννάκης, Μ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης , Ρέθυμνο , Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές : 249 - 255
-
Καλογιαννάκης, Μ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Εξ αποστάσεως διδασκαλία θεμάτων αστρονομίας στην προσχολική εκπαίδευση: η περίπτωση του ΗΛΕΜΑ , 2015 , Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου, Γ. Μανούσου, Μ. Νιάρη, Τ. Χαρτοφύλακα & Σ. Παπαδημητρίου (Επιμ.) , Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης - Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης , Αθήνα , Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Καινοτομία & Έρευνα (ICODL 2015) : 27 - 35
-
Mylonakis, M., Arapi, P., Moumoutzis, N., Christodoulakis, S., & Ampartzaki, M. , Octopus: A collaborative environment supporting the development of effective instructional design , 2013 , IEEE Xplore , IEEE Xplore , Lodz , Second International Conference on E-learning and E-technologies in Education (ICEEE) : 260 - 265
-
Αμπαρτζάκη, Μ. & Μακράτζη, Α. , Εργαστηριακή διδασκαλία φοιτητών/φοιτητριών Προσχολικής Εκπαίδευσης για μια παιδοκεντρική - προσωποκεντρική αγωγή , 2012 , ICPS, Κατσαούνη Κ., Κηπιώτη, Α., Δελαπόρτα, Α. , Κοντύλι , Αθήνα , Προσωποκεντρική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία σήμερα: Διαδρομή και προκλήσεις. Επιστημονικές εργασίες και πρακτικά : 207 - 213
-
Ampartzaki, M. & Kassotaki-Psaroudaki, P. , Critical friendships for professional development in the process of a participatory action research proejct , 2011 , Subhi-Yamin, T. , ICIE , Ulm - Germany , Excellence in Education 2009-2010: Leading minds creating the future/research - strategic planning - development. proceedings of the Annual Conference of the International Centre for Innovation in Education (ICIE) held in Ulm-Germany (August 24-27,2009); : 511 - 529
-
Αμπαρτζάκη, Μ., Γωνιωτάκη, Α., Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Π. & Σκορδύλη, Μ. , Πληροφορούμαι και πληροφορώ: Διαθεματική εργασία και βιβλία γνώσεων στις φυσικές επιστήμες , 2010 , Πλακίτση, Κ. , Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Επιστήμη και Κοινωνία: οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο : 230 - 245
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Η υλοποίηση της διαπολιτισμικής αγωγής διαμέσου της διαθεματικότητας , 2007 , Καψάλης, Γ. Δ. & Κατσίκης, Α. Ν. , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας : 1145 - 1154
-
Τρούλη, Κ. & Αμπαρτζάκη, Μ. , Το παιχνίδι του αυτιστικού παιδιού: Μελέτη περίπτωσης , 2007 , Καψάλης, Γ. Δ. & Κατσίκης, Α. Ν. , Σχολή Επισημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ιωάννινα , Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας : 1297 - 1303
-
Αμπαρτζάκη, Μ. , Καλλιέργεια δεξιοτήτων και γνώσεων γραμματισμού με τη χρήση εφαρμογών για κινητές συσκευές: Ένα παράδειγμα κονστρουκτιβιστικής προσέγγισης ιστορικών γεγονότων στο νηπιαγωγείο , 2021 , ΕΕΓΓ, Τεύχος 39 , Αθήνα : 3 - 8
-
Glenda Mac Naughton , Επιστημονική επιμέλεια: Διαμορφώνοντας την προσχολική ηλικία , 2020 , Πεδίο , Αθήνα
-
Συνώδη, Ε. & Αμπαρτζάκη, Μ. (Επιμ.) , Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης , 2011 , Πεδίο , Αθήνα
-
Kalogiannakis, M Ampartzaki, M (Eds) , Advances in Research in STEM Education , 2023 , IntechOpen , London
-
Ampartzaki, M. Kalogiannakis, M. (Eds) , Early Childhood Education - Innovative Approaches in the Post-modern Era , 2023 , IntechOpen , London
-
The Virtual Teachers' Toolbox (VTT-Box)
, Erasmus+ κωδ. χρηματοδότησης: 2017-1-ES01-KA201-038199
, 10/2017
- 09/2019
Δείτε περισσότερα...
Βασική επιδίωξη του προγράμματος αποτελεί η ανάπτυξη ενός εργαλείου για την δημιουργία ανοικτών και εξ αποστάσεως μαθημάτων (Open and Distant Learning courses)
με έμφαση στην ποιότητα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.The project aimed to create a special virtual toolbox for teachers as a sophisticated tool for developing Open Online Distance Learning (OODL) courses which means open, online, flexible, and technology-enhanced education (OOFAT).
Project website: https://www.vtt-box.eu/project/
-
Early childhood education: Building sustainable motivation and value paradigm for life (MOV-UP)
, Erasmus+ κωδ. χρηματοδότησης: 580339-EPP-1-2016-1-BG-EPPKA3-IPI-SOC-IN
, 10/2016
- 12/2019
Δείτε περισσότερα...
Το πρόγραμμα MOV-UP στοχεύει στην προετοιμασία ενός πακέτου επιμόρφωσης για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, το οποίο βασίζεται σε καλές πρακτικές και διευρύνει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα των νέων μαθητών τους (ο οποιος έχει να κάνει με αξίες, κίνητρα και συμπεριφορές). Το έργο βασίζεται στην άποψη ότι ο σχηματισμός βιώσιμων κινήτρων και δημοκρατικών αξιών μπορεί να υποστηριχθεί από το στάδιο της εκπαίδευσης των παιδιών από κατάλληλα καταρτισμένους εκπαιδευτικούς.
The MOV-UP project aims to prepare a teacher training course that will build on the good practices of the partners and will expand the skills of the teachers to develop the affective domain of their young learners (which deals with values, motivation, and attitudes). The project steps on the premise that the formation of sustainable motivation and value paradigm can be supported at the stage of early childhood education by the adequately trained teachers.
Project website: http://movup-project.eu/
-
Next Generation Science Standards through STEAM – NGSS
, Erasmus+ Agreement n° 2020-1-TR01-KA201-094463
, 01/2021
- 06/2023
Δείτε περισσότερα...
STEM+Arts is an educational approach to learning that uses Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics as access points for guiding student inquiry, dialogue, and
critical thinking and the acquisition of these competences. STEM education is attractive and more effective when linked to economic, environmental and social challenges or to arts
and design, demonstrating its relevance to daily life (EC Communication 2017 School development and excellent teaching for a great start in life).The project aims to promote
STEM+Arts in early education through the novel approach that will focus on Social and Emotional Learning concept (SEL), integrated with interactive approaches (e.g. drama, gamified
learning, puppets, physical education etc.), involving social and emotional skills as well as cognitive skills. The main focus will be on the following four skills, communication, critical
thinking, collaboration, creativity. Acquisition of the four skills mentioned above will help to remove emotional and conceptual barriers to science learning in early education, so that
learners will feel confident to approach the subject in their later schooling.NGSS meets the school priority as it aims to develop an innovative teacher training course and teacher led
resources that will define and promote the acquisition of the necessary professional skills and key competences of teachers and educators to effectively teach and expose STEM+Arts
concepts to young children at primary school, with a focus on girls. The project will offer an effective assessment model for teachers to measure the behavioural change among their
pupils and the achieved impact on reducing girls’ underachievement in STEM. Furthermore, the integrated design of the Good Practices (GPs) each complimenting each other,
developed and tested across the 7 partners in 6 partner countries will ensure alignment with curriculum standards in early childhood education at national level and make teaching
practices in STEM+Arts more relevant to both teachers and their students in 21st century education using real world application and solving societal challenges.The secondary goals of
the project will include:
- Promote a gender unbiased approach to STEM education;
- Increase the environmental awareness and sensitivity of young learners;
- Promote transnational cooperation around the above topics
The project will meet the secondary goals by developing innovative and interdisciplinary methods to promote STEM+Arts literacy with a focus on young girls targeting primary
education.
The project aims to show that gender is not a performance indicator for some subjects or for others, but a disparity may be created by gaps and differences in the educational system
and in environments that hinder accessibility (O1). The project’ activities will develop critical thinking in pupils, a key area for STEM+Arts literacy. Reducing the disparities in results for
young girls in STEM and the increased access to digital resources and teaching practices will strengthen and build connections and synergies between science, creativity and
innovation will be a key factor of the project as drivers for improvement.
By measuring the bias towards explicit Female and Male factors, the work demonstrates a general tendency of the majority of the occupations to male and a strong bias in a few
specific occupations (e.g. nurse) to female. (Navid Rekabsaz, Allan Hanbury 13 Dec 2018) if the students at an early age cannot be trained well, they mostly have prejudice towards
gender discrimination, equality and several stereotypes.
The NGSS project supports and reinforces the development of key competences for all individuals from early childhood and throughout life. In a fast-changing world, this includes
multilingual competences, entrepreneurial mind-set, critical thinking and creativity, cooperation in science, technology, engineering, arts and mathematics (STEM+Arts fields, as well as
skills in fields such as climate action, artificial intelligence, but also social and learning-to-learn competencies.There is an urgent need to cooperate and coordinate, to exchange
experiences, and to ensure that the best ideas and practices can be shared throughout the European Union, with a view to promote intercultural dialogue through all forms of learning
in cooperation with other relevant policies and stakeholders/ Paris Declaration, 2015. The recommendation quoted is the foundation of “Inclusive education model for children with
migrant background in preschools” NGSS project, aiming at facilitating to mainstream, quality, inclusive preschool education through developing and testing model solutions and
offering recommendations for policy makers at local, national and EU levels regarding complex adaptations of education systems.Το επιμορφωτικό-ερευνητικό πρόγραμμα NGSS έχει σκοπό να προωθήσει τα μαθήματα STEM (συντομογραφία για τα μαθήματα Science, Technology, Engineering και Mathematics – στα Ελληνικά: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) μέσω της Τέχνης (Arts) στην προσχολική εκπαίδευση χρησιμοποιώντας μία καινοτόμο προσέγγιση που θα εστιάζει στην Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση μέσα από τη χρήση αλληλεπιδραστικών μεθοδολογιών (π.χ. δραματοποίηση, παιχνιδοποίηση, φυσική αγωγή κ.λπ.) για την καλλιέργεια κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών δεξιοτήτων. Το πρόγραμμα θα εστιάσει κυρίως στις εξής τέσσερις δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία και δημιουργικότητα. Η ανάπτυξη των παραπάνω δεξιοτήτων μπορεί να βοηθήσει στην άρση των συναισθηματικών και νοητικών εμποδίων όσον αφορά τα μαθήματα STEM στην προσχολική ηλικία, ώστε οι μαθητές να νιώθουν αυτοπεποίθηση να προσεγγίσουν τα μαθήματα αυτά στη μετέπειτα σχολική ζωή τους. Οι δευτερεύοντες στόχοι του έργου συμπεριλαμβάνουν: Την προώθηση μίας μη-έμφυλης (μη-σεξιστικής) προσέγγισης στα μαθήματα STEM (με ιδιαίτερη προσοχή στα κορίτσια που σύμφωνα με τις έρευνες τείνουν να δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για τις επιστήμες και τα μαθήματα STEM)∙ την αύξηση της ευαισθησίας για τα περιβαλλοντικά θέματα στα μικρά παιδιά∙ την αύξηση των βασικών δεξιοτήτων που αφορούν τα μαθήματα STEM και τις Τέχνες (π.χ. δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων κ.λπ.) στα μικρά παιδιά∙ την ανάπτυξη της ικανότητα των εκπαιδευτικών να διδάσκουν τις διεπιστημονικές έννοιες των Επιστημών μέσα από τις Τέχνες (γι’ αυτό και το ακρωνύμιο STEM γίνεται μετά STEAM, με το αρχικό Α να αντιπροσωπεύει τη λέξη Art) κάνοντας τις απαραίτητες συνδέσεις με τον πραγματικό κόσμο και διαμορφώνοντας πιο δημιουργικά και συνεργατικά μαθησιακά περιβάλλοντα στην τάξη τους.
Μέσα στο παραπάνω πλαίσιο το πρόγραμμα NGSS σκοπεύει να δημιουργήσει: α) ένα διαδικτυακό αποθετήριο με επιμορφωτικό υλικό πάνω σε θέματα διδακτικής των μαθημάτων STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) το οποίο θα είναι ανοικτό στο ευρύ κοινό ως «ανοικτός εκπαιδευτικός πόρος» (Open Educational Resource) (και το οποίο θα φέρει την ονομασία AuReSSEL). Σε αυτό θα υπάρχει επιμορφωτικό υλικό που θα δημιουργήσουν οι εταίροι του προγράμματος, καθώς και υλικό που θα δημιουργήσουν οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. β) Μία εργαλειοθήκη που απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και έμμεσα τους μαθητές τους (που θα φέρει το όνομα Digital Toolkit for Teacher Training Course & STEM+Art Kit) η οποία θα υποστηρίζει τη δημιουργία μαθημάτων STEM μέσω Τέχνης. γ) Ένα πρόγραμμα κινητικότητας στο οποίο 2 εκπαιδευτικοί από κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα θα ταξιδέψουν 3 φορές κατά τη διάρκεια του προγράμματος σε τρεις Ευρωπαϊκές Χώρες για να συμμετάσχουν σε δια ζώσης σεμινάρια.
Το NGSS χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ και ο κεντρικός διαχειριστή είναι το Education, Audiovisual & Culture Executive Agency (EACEA) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι χώρες-εταίροι που συμμετέχουν (μέσω των οργανισμών τους) στο NGSS είναι οι εξής: Τουρκία (συντονίστρια χώρα), Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία, Βουλγαρία και Λιθουανία.The UOC staff - members of the Greek team:
Maria Ampartzaki: Coordinator
Michail Kalogiannakis: Deputy Coordinator
Konstantinos Christidis: Researcher
Other members of the Greek NGSS team: Stamatis Papadakis, Vassiliki Giannakou, Nikolaos Gerakianakis, Kalliopi Kanaki
Project Website: https://ngss.erasmus.site/el/
-
Weeks of International Teaching - Inclusive and Digital (WITEA-ID)
, Erasmus+ κωδ. χρηματοδότησης 2020-1-CZ01-KA226-HE-094464
, 05/2021
- 05/2021
Δείτε περισσότερα...
Το WITEA-ID είναι ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus +). Το πρόγραμμα συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο Mendel στο Brno της Τσεχίας και φέρνει σε συνεργασία 5 εταίρους από 4 Ευρωπαϊκές χώρες (την Τσεχία, την Κροατία, την Ελλάδα και το Λουξεμβούργο). Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 2/5/2021 και έχει διάρκεια 2 έτη.
WITEA-ID είναι ακρωνύμιο που σχηματίζεται από τον τίτλο "Weeks of International Teaching - Inclusive and Digital". Ο κύριος σκοπός του είναι να προωθήσει τις ψηφιακές δεξιότητες και τις δεξιότητες που απαιτούνται σε προγράμματα κινητικότητας από φοιτητές και διδάσκοντες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων παραδοτέων, συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας με εργαλεία που εξυπηρετούν τον παραπάνω σκοπό.
Ε.Υ. για το Πανεπιστήμιο Κρήτης: Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Αναπληρώτρια Ε. Υ. για το Πανεπιστήμιο Κρήτης: Μαρία Αμπαρτζάκη
Περισσότερα... https://witea-id.eu/
-
Enhancing Early Childhood and Care in Palestine (CARE)
, Erasmus+
, 01/2021
- 12/2023
Δείτε περισσότερα...
Το “CARE” (Enhancing Early Childhood and Care in Palestine) είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+. Χρηματοδοτεί τη σύμπραξη Παλεστηνιακών Πανεπιστημίων και κυβερνητικών δομών με Πανεπιστημίων της Ευρώπης. Σκοπός του προγράμματος είναι να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα σπουδών για την απόκτηση Diploma προσχολικής εκπαίδευσης στην Παλεστίνη (σε προπτυχιακό επίπεδο).
Επιστημονικά Υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Κρήτης: Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη: Μαρία Αμπαρτζάκη
- Ανακαλύπτοντας τη σημασία του νερού για τον πλανήτη: διερευνώντας με παιδιά προσχολικής ηλικίας από την Ελλάδα και την Ευρώπη , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης - Κ. Α. 4244 , 01/2015 - 12/2015
- Ένα ηλεκτρονικό μάθημα αστρονομίας για εκπαιδευτικούς προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης - Κ.Α. 4013 , 04/2014 - 09/2015
- Πηγές νερού στην Ευρώπη: Παράγοντες που επηρεάζουν την υλοποίηση προγραμμάτων που αφορούν την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη στην προσχολική εκπαίδευση , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης - Κ.Α. 4350 , 06/2015 - 06/2016
- Ολική Γλώσσα για την ανάπτυξη της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών , ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Κρήτης - Κ.Α. 4650 , 12/2016 - 12/2018
-
A blended training Approach to Teaching Austronomy to young Children (ABATAC)
, Πανεπιστήμιο Κρήτης
, 03/2021
- 03/2023
Δείτε περισσότερα...
Διατμηματικό πρόγραμμα συνεργασίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης και του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σκοπός του επιμορφωτικού-ερευνητικού προγράμματος ABATAC είναι:
α) να συνεισφέρει στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και μάθησης θεμάτων αστρονομίας στην προσχολική εκπαίδευση,
β) να προωθήσει την εκπαιδευτική έρευνα και να συνεισφέρει στις εξελίξεις που αφορουν τη διδακτική της αστρονομίας και
γ) να δημιουργήσει ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα που (όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή, η μελέτη και η έρευνά του) θα γίνει πηγή περαιτέρω έρευνας για το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και για το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Μαρία Αμπαρτζάκη, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Αναπληρωτής επιστημονικά υπεύθυνος: Κωνσταντίνος Τάσσης, Τμήμα Φυσικής
Άλλα μέλη της ομάδας έργου: Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Βασιλική Παυλίδου, Κωνσταντίνος Χρηστίδης
Περισσότερα για το πρόγραμμα στο ABATAC.