Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζαράνης Νικόλαος
Στοιχεία επικοινωνίας
Τηλέφωνο: 2831077887
Γραφείο: 103
Ώρες Επικοινωνίας: Τρίτη 17:30 – 18:30
Βιογραφικό
researchgate google scholar academia
Ζαράνης Νικόλαος
Καθηγητής

Πληροφορική στην Εκπαίδευση

Πεδία έρευνας
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Διαδίκτυο στην Εκπαίδευση
Μαθηματικών και Νέες Τεχνολογίες
Ρεαλιστικά Μαθηματικά
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Σπουδές
PhD Μαθηματικά και Τ.Π.Ε., ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (Ε.Κ.Π.Α.), 2000
MSc Πληροφορική στην Εκπαίδευση, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (Ε.Κ.Π.Α.), 1997
Δίπλωμα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΠΑ.ΤΕ.Σ., Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, 1993
MSc Computer Studies, COMPUTER SCIENCE, UNIVERSITY OF ESSEX, ENGLAND, 1992
BSc ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (Ε.Μ.Π.), 1987
Ακαδημαϊκές θέσεις
ΠΤΠΕ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, 12-2018 έως σήμερα
  • Nicholas Zaranis George M. Exarchakos , Does ICT affect the understanding of ellipsoids, cylinders and cones among students from University of Applied Sciences? , Int. J. Technology Enhanced Learning , 2018 , 10 : 269 - 288

      Αρχείο

  • Stamatios Papadakis Michail Kalogiannakis Nicholas Zaranis , The effectiveness of computer and tablet assisted intervention in early childhood students’ understanding of numbers. An empirical study conducted in Greece , Educ Inf Technol , 2018

      Σύνδεσμος   Αρχείο

  • Zaranis, N., & Exarchakos, G.M. , How ICT Affects the Understanding of Stereometry Among University Students , International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT) , 2018 , 13(1) : 37 - 49

      Αρχείο

  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. , Educational apps from the Android Google Play for Greek preschoolers: A systematic review , Computers & Education , 2017

  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Orfanakis, V., & Zaranis, N. , The Appropriateness of Scratch and App Inventor as Educational Environments for Teaching Introductory Programming in Primary and Secondary Education , Int. J. Technology Enhanced Learning , 2017 , 12(4) : 58 - 77

  • Stamatios Papadakis Michail Kalogiannakis Nicholas Zaranis , Designing and creating an educational app rubric for preschool teachers , Educ Inf Technol , 2017 , 22 : 3147 - 3165

      Αρχείο

  • 11 Zaranis, N. , Comparing the Effectiveness of Using Tablet Computers for Teaching Addition and Subtraction , In Learning Strategies and Constructionism in Modern Education Settings , 2017

  • Zaranis, N. , Comparing the Effectiveness of Using ICT for Teaching Geometrical Shapes in Kindergarten and the First Grade , International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT) , 2017

  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Zaranis, N., & Orfanakis, V. , Using Scratch and App Inventor for teaching introductory programming in secondary education. A case study , Int. J. Technology Enhanced Learning , 2016 , 8(3/4) : 217 - 233

  • Papadakis, S.,. Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. , Comparing Tablets and PCs in teaching Mathematics: An attempt to improve Mathematics Competence in Early Childhood Education , Preschool & Primary Education , 2016 , 4(2) : 241 - 253

  • Zaranis, N., & Synodi, E. , A comparative study on the effectiveness of the computer assisted method and the interactionist approach to teaching geometry shapes to young children , Education and Information Technologies , 2016 : 1 - 17

  • Zaranis, N. , Does the use of Information and Communication Technology through the use of Realistic Mathematics Education help kindergarten students to enhance their effectiveness in addition and subtraction? , Preschool& Primary Education , 2016 : 46 - 62

  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. , Improving Mathematics Teaching in Kindergarten with Realistic Mathematical Education , Early Childhood Educ J , 2016 : 369 - 378

  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Zaranis, N. , Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: a case study , Int. J. Mobile Learning and Organisation , 2016 , 10(3) : 187 - 202

  • Zaranis, N., Oikonomidis, V., & Linardakis, M. , Factors affecting Greek kindergarten teachers to support or oppose ICT in education , In Anastasiades P., and Zaranis N. (eds.), Research in e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives. Springer Science+Business , 2016 : 203 - 216

  • Zaranis, N., & Oikonomidis, V. , The main factors of the attitudes of Greek kindergarten teachers towards information and communication technology , European Early Childhood Education Research Journal , 2014 : 1 - 18

  • Anastasiades P., & Zaranis N. , Research in e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives , 2016 , Springer Science+Business, , New York.

  • Αναστασιάδης, Π., Ζαράνης, Ν., Οικονομίδης, Β., & Καλογιαννάκης, Μ. (Επιμ. ) , Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση , 2014 , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο.

  • Αναστασιάδης, Π., Ζαράνης, Ν., Οικονομίδης, Β., & Καλογιαννάκης, Μ. (Επιμ.) , Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Διδακτική της Πληροφορικής. , 2014 , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο.

  • Ζαράνης, Ν. & Οικονομίδης, Β. , Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση. , 2009 , Γρηγόρης , Αθήνα

      Σύνδεσμος   Αρχείο

  • Nicholas Zaranis , Comparing the Effectiveness of Using Tablet Computers for Teaching Addition and Subtraction , 2018 , Linda Daniela Miltiadis Lyras , IGI Global

      Αρχείο

  • Nicholas Zaranis George M. Exarchakos , The Use of ICT and the Realistic Mathematics Education for Understanding Simple and Advanced Stereometry Shapes Among University Students , 2018 , A. Micropoulos , Springer International Publishing AG, : 135 - 152

      Αρχείο

  • Nicholas Zaranis Vasiliki Valla , TABLETS IN LEARNING MATHEMATICS FOR KINDERGARTEN STUDENTS , 2018 , Linda Daniela , Springer International Publishing AG,

      Αρχείο

  • Καλογιαννάκης, Μ., Ορφανάκης, Β., Παπαδάκης, Στ, & Ζαράνης, Ν. (2017). , Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μελλοντικών Νηπιαγωγών στον Προγραμματισμό Φορητών Συσκευών , 2017 , Κ. Παπανικολάου, Α. Γόγουλου, Δ. Ζυμπίδης, Α. Λαδιάς, Ι. Τζωρτζάκης, Θ. Μπράτιτσης, Χ. Παναγιωτακόπουλος , ΕΤΠΕ - Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης , Αθήνα , Πρακτικά Εργασιών 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», 21-23 Απριλίου 2017. : 206 - 221

  • Zaranis, Ν. , A pilot study using tablet computers for teaching addition to the first grade students , 2017 , L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres , Barcelona, Spain. , EDULEARN17 Proceedings, 9th International Conference on Education and New Learning Technologies : 9672 - 9685

  • Zaranis, Ν., & Valla, V. , Tablet computer assisted counting and calculating activities for kindergarten children. , 2017 , L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres , EDULEARN , Barcelona, Spain. , EDULEARN17 Proceedings, 9th International Conference on Education and New Learning Technologies, : 9680 - 9689

  • Ζαράνης, Ν., & Εξαρχάκος, Γ. , Η διδασκαλία προβολών στη Γεωμετρία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τη βοήθεια των ΤΠΕ , 2016 , T. A. Mikropoulos, N. Papachristos, A. Tsiara, P. Chalki , HAICTE , Ioannina , Proceedings of the 10th Pan-Hellenic and International Conference “ICT in Education” : 533 - 540

  • Κανάκη, Κ., Καλογιαννάκης, Μ., & Ζαράνης, Ν. , Εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία στο πλαίσιο της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών , 2016 , T. A. Mikropoulos, N. Papachristos, A. Tsiara, P. Chalki , HAICTE , Ioannina , Proceedings of the 10th Pan-Hellenic and International Conference “ICT in Education” : 407 - 410

  • Παπαδάκης, Στ., Καλογιαννάκης, Μ., & Ζαράνης, Ν. , Η συμβολή του περιβάλλοντος ScratchJr στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης στην προσχολική εκπαίδευση , 2015 , 7th CIE2015 , University of Piraeus , Piraeus, Greece , 7th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (7th CIE2015) : 403 - 410

  • Παπαδάκης, Στ., Καλογιαννάκης, Μ., & Ζαράνης, Ν. , Το ScratchJr ως Εργαλείο για τη Διδασκαλία Βασικών Προγραμματιστικών Εννοιών στην Προσχολική Εκπαίδευση , 2015 , Β. Δαγδιλέλης, Α. Λαδιάς, Κ. Μπίκος, Ε. Ντρενογιάννη, Μ. Τσιτουρίδου , Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης & Πανεπιστήμιο Μακεδονίας , Θεσσαλονίκη , Πρακτικά Εργασιών 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ)

  • Zaranis, N., & Baralis, G. , A pilot project comparing the effectiveness of using ICT for teaching addition and subtraction with first grade students , 2015 , ACM , ACM , Istanbul, Turkey, , Proceedings of The International Conference on Engineering & MIS 2015

  • Zaranis, N., Baralis, G., & Skordialos, E. , The use of ICT in teaching subtraction to the first grade students , 2015 , IIER , IIER , Paris, France , Proceedings of Fourteenth The IIER International Conference : 99 - 104

  • Zaranis, N., Baralis, G., & Skordialos, E. , Comparing the effectiveness of using ICT for teaching addition in the first grade students based on Realistic Mathematics Educatio , 2015 , ICI2ET , ICI2ET , Paris, France , Proceedings of 2nd International Conference on Internet, E-Learning and Education Technology (ICI2ET 2015) : 127 - 138

  • Ζαράνης, Ν., Παπαδάκης, Στ., & Καλογιαννάκης, Μ. , Δημιουργία κλίμακας αξιολόγησης εκπαιδευτικών φορητών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 1070 - 1084

  • Παπαδάκης, Στ., Καλογιαννάκης, Μ., & Ζαράνης, Ν. , Αρχές σχεδίασης φορητών εφαρμογών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 1062 - 1069

  • Καλογιαννάκης, Μ., Παπαδάκης, Στ., & Ζαράνης, Ν. (2014). ; Στο (Επιμ.) , Φορητές εκπαιδευτικές εφαρμογές για παιδιά. Εκτός από φορητές είναι και εκπαιδευτικές , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο. , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 1054 - 1061

  • Ψυκαράκη, X., & Ζαράνης, Ν. , Φως και χρώματα: μία διδακτική πρόταση με τη βοήθεια , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 749 - 756

  • Ζαράνης, Ν., Οικονομίδης, B., & Λιναρδάκης, M. , Οι κύριοι παράγοντες των απόψεων των νηπιαγωγών ως προς τις ΤΠΕ και η κατηγοριοποίησή των νηπιαγωγών σε τύπους , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο. , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 499 - 507

  • Καλογιαννάκης, Μ., Παπαδάκης, Στ., & Ζαράνης, Ν. , Χρήση φορητών τεχνολογιών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Οι ταμπλέτες ως εκπαιδευτικό εργαλείο , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο , 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση : 490 - 497

  • Παπαδάκης, Στ., Ορφανάκης, Β., Καλογιαννάκης, Μ., & Ζαράνης, Ν. , Περιβάλλοντα προγραμματισμού για αρχάριους. Scratch & App Inventor: μια πρώτη σύγκριση , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο , 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Διδακτική της Πληροφορικής : 20 - 30

  • Οικονομίδης, Β. & Ζαράνης, Ν. , Στάσεις δασκάλων για την εφαρμογή της Πληροφορικής στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου , 2014 , Π. Αναστασιάδης, Ν. Ζαράνης, Β. Οικονομίδης & Μ. Καλογιαννάκης , ΕΤΠΕ , Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο. , 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Διδακτική της Πληροφορικής : 131 - 139

  • Zaranis, N., & Oikonomidis, V., & Linardakis M. , Factors affecting the profile of greek early childhood teachers towards ICT. , 2014 , University of Lisboa , University of Lisboa , Lisbon, Portugal , PROCEEDINGS OF THE X INTERNATIONAL SYMPOSIUM EUTIC 2014 : 693 - 704

  • Zaranis, N. , The use of ICT in kindergarten for teaching subtraction based on realistic mathematics education , 2014 , EECERA (ABSTRACT) , EECERA , Crete, Greece , 24th EECERA Annual Conference : 162 - 162

  • Papadakis, S., Kalogiannis, M., Orfanakis, V., & Zaranis, N. , Novice Programming Environments. Scratch & App Inventor: a first comparison , 2014 , H. Altalhi - José A. Gallud - Habib M. Fardoun , Albacete, SPAIN. , Proceedings of the 3rd workshop on: Interaction Design in Educational Environments : 69 - 75

  • Zaranis, N. , The use of ICT in the first grade of primary school for teaching circles, triangles, rectangles and squares. , 2014 , Abdulrahman H. Altalhi - José A. Gallud - Habib M. Fardoun , Albacete, SPAIN. , Proceedings of the 3rd workshop on: Interaction Design in Educational Environments : 27 - 34