Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νικολιδάκη Σοφία
Στοιχεία επικοινωνίας
Ώρες Επικοινωνίας: Τρίτη και Παρασκευή 13:30-14:30 και 17:30-19:30
Βιογραφικό
Νικολιδάκη Σοφία
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό

Προσχολική Παιδαγωγική/ Φιλοσοφία με Παιδιά

Πεδία έρευνας
Φιλοσοφία με παιδιά
Προσχολική Παιδαγωγική
Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών
Ο εκπαιδευτικός ως διευκολυντής στη σχολική τάξη
Σπουδές
PhD Φιλοσοφία και Εκπαίδευση: Φιλοσοφία με παιδιά, Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ουαλίας, 2011
MA Φιλοσοφία και Νεοτερικότητα: Γνώσεις, Αξίες, Κοινωνία, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2005
BA Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2003
MA Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Σχολείου και του Νηπιαγωγείου, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2000
BA Πτυχίο Σχολής Επιστημών της Αγωγής_Προσχολική Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 1998
Ακαδημαϊκές θέσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΕΔΙΠ, 07-2019 έως σήμερα
ΑΣΠΑΙΤΕ Ηρακλείου, ΑΣΠΑΙΤΕ Ηρακλείου, Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας, 10-2017 έως 02-2019
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Συμβασιούχος, 01-2019 έως 10-2019
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας, 03-2017 έως 09-2017
Department of Social and Religious Studies, University of Wales, Newport, Visiting Lecturer, 10-2009 έως 06-2011
Προσκεκλημένες ομιλίες
«Και τα ζωάκια έχουν ψυχή;» Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα αδέσποτα ζώα, Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία: Σεμινάριο στους Εκπαιδευτικούς Ηρακλείου με θέμα «Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου» , Ηράκλειο, 2015
Το παραμύθι ως τρόπος ανάπτυξης της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των παιδιών με φιλοσοφικές προεκτάσεις , Σεμινάριο για τις νηπιαγωγούς οργανωμένο από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης και τη Σχολική Σύμβουλο 69ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, Ρέθυμνο, 2012
  • Theodoropoulou, E., Nikolidaki, S. , Τhe emergence of emerging philosophical moments and the emerging philosophizing (emphil): preliminary notes , Childhood and Philosophy , 2017 , 13 (26)

      Σύνδεσμος

  • Nikolidaki, S. , I think, therefore I participate: Using a picture book in a philosophical inquiry with children and adults , Enhancing Research – Teaching Links in Higher Education , 2011 , 3

  • Νικολιδάκη, Σ. , Τα διαφορετικά ερεθίσματα και οι πιθανοί τρόποι προσέγγισής τους στο χώρο της φιλοσοφίας για παιδιά , Διάλογος , 2010 : 282 - 294

      Σύνδεσμος

  • Nikolidaki, S. , The ontology of nothing , 2016 , The Philosophy Shop , Worley, P (editor) , Independent Thinking Press , Cornwall : 35 - 37

  • Nikolidaki, S. , A page full of Nothing , 2013 , The Philosophy Shop , Worley, P (editor) , Independent Thinking Press , Carmarthen : 35 - 36

  • Nikolidaki, S. , Teacher’s philosophical gestures that enable emerging philosophizing with children , 2018 , Laboratory of Research on Practical and Applied Philosophy of the University of the Aegean , Rhodes , Proceedings of the 1st International Biennale of Practical Philosophy Philosophy in praxis The philosophical gesture: political, ethical, educational, artistic engagements : 340 - 349

  • Nikolidaki, S. , The importance of listening to the philosophy that comes from children , 2013 , Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ , ΕΚΠΑ , Αθήνα , Proceedings of the 23rd World Congress of Philosophy (WCP 2013)

  • Nikolidaki, S. , Like bees around a honey pot: What makes people engage with a philosophical stimulus? , 2012 , New College, Oxford , New College , Oxford , Philosophy of Education Society of Great Britain Annual Conference

      Σύνδεσμος

  • Νικολιδάκη, Σ. , Η «Φιλοσοφία για παιδιά» ως μορφή Ποιοτικής Εκπαίδευσης , 2012 , Α. Τριλιανός, Γ. Κουτρομάνος, Ν. Αλεξόπουλος (επιμ.) , ΕΚΠΑ , Αθήνα , Η ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές : 413 - 421

  • Νικολιδάκη, Σ. , Γράμματα στον Άγιο Βασίλη , 2015 , Ίτανος , Ηράκλειο

Νικολιδάκη, Σ. , Be cool, recycle in School: Ένα eTwinning πρόγραμμα ανακύκλωσης στο σχολείο μας, 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Επιστημονική Ένωση για την Προώθησα της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) , Λάρισα, 11-13/10/2019
Νικολιδάκη, Σ. , Η έννοια της υπευθυνότητας μέσα από τη φιλοσοφία με παιδιά, 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Επιστημονική Ένωση για την Προώθησα της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) , Λάρισα, 11-13/10/2019
Νικολιδάκη, Σ. 5-7/ 04/2019), Διεπιστημονικότητα και Φιλοσοφία με παιδιά. Ένας κριτικός αναστοχασμός, 5ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ινστιτούτου Ανρθωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.) με τίτλο «Η διεπιστημονικότητα ως γνωστική και κοινωνική πρόκληση», Ηράκλειο, 05-07/04/2019
Nikolidaki, S. , Catalepsy, Eros and the narrative form of a stimulus as criteria for selecting stimuli when doing philosophy with children, 18th ICPIC Conference, “Family Resemblances”, Madrid, 28/06/2019 έως 01/07/2018
Nikolidaki, S. , The role of epiphany moments when doing philosophy with children, ACPC International Conference on Philosophy for Children, Graz, Austria, 20-22/10/2017
Νικολιδάκη, Σ. , Μαθαίνοντας για τις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης στο Νηπιαγωγείο, Διεθνές Συνέδριο Πανεπιστημίου Πειραιώς με τίτλο «Μελετώντας, διδάσκοντας, μαθαίνοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση» , Αθήνα- Πειραιάς, 01-03/09/2017
Nikolidaki, S., The importance of listening to the philosophy that comes from children, 23rd World Congress of Philosophy, School of Philosophy, National and Kapodistrian University of Athens, Athens, 04-10/08/2013
Nikolidaki, S., Mummy? Is philosophy ‘in the night kitchen’ or ‘outside over there’?, Philosophical Workshop in SOPHIA: European Foundation for the Advancement of Doing philosophy with children, Brugge, Belgium, 07-08/11/2009
Nikolidaki, S. , “Can Art and Philosophy be found…outside over there?”, ICPIC International Conference, Padova, 02-05/07/2009
Νικολιδάκη, Σ., Φιλοσοφώντας με εικονογραφημένα παιδικά βιβλία. Κριτήρια που κάνουν τα παιδικά βιβλία ένα καλό ερέθισμα για φιλοσοφία με παιδιά, 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕP και Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, Πάτρα, 01-03/11/2019
Νικολιδάκη, Σ., Όταν το φιλοσοφείν ξεπηδάει από τα λογοτεχνικά βιβλία: Αξιοποίηση των εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των παιδιών, 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΜΕP και Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο Ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, υποστηρίζοντας την έκφραση: προκλήσεις και προοπτικές στη μάθηση και διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, Πάτρα, 01-03/11/2019
Νικολιδάκη, Σ. , Κάνοντας φιλοσοφία με παιδιά. Μια πρώτη προσέγγιση, ΙΑΚΕ, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Η παιδεία και ο πολιτισμός ως πυλώνες περιφερειακής ανάπτυξης , Ηράκλειο, 01-03/04/2016
Νικολιδάκη Σοφία, Αδράχνοντας τη φιλοσοφία , EduDidactics 2015,Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αθήνα, 20-21/11/2015
Νικολιδάκη, Σ., Τα παιδιά ως δημιουργοί παιδαγωγικού υλικού, Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη: Επιστημονικό Συνέδριο «Ακαδημαική Αριστεία και Χάρισμα: Καινοτόμες Πρακτικές Προσωποποιημένης Μάθησης,, Αθήνα, 15-16/03/2014